Erre a 4 készségre lesz szükség a jövőben

A jelen és a jövő munkavállalóinak is nagy kihívást jelent a digitális technológia rohamos fejlődése. Ahhoz, hogy lépést tudjanak tartani a folyamatos változásokkal 4 készséget kell tudniuk alkalmazni: rugalmasnak és agilisnak kell lenniük, miközben nyitottak az élethosszig tartó tanulásra, akár autodidakta módon is.

Vajon a születési év függvénye, hogy ki mennyire digitalizált? A válasz nem könnyű, hiszen nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy igen vagy nem. „Tapasztalataink szerint a munkaerőpiacon ma már elengedhetetlen a digitális tudás, ugyanis az 1900-as évektől megfigyelhető egy exponenciálisan növekvő trend a technológiában, ami az utóbbi 10 évben rendkívül felgyorsult. Gondoljunk csak az okostelefonok, a közösségi oldalak vagy az önvezető autók megjelenésére.

Kép: FreeDigitalPhotos/iosphere

Nem mindegy tehát, hogy ki melyik generáció tagja, hiszen a 2000-es években születettek szó szerint a digitalizáció világában  nőnek fel, miközben az 1950-es években születetteknek felnőttként kell megbarátkozniuk a digitális fejlődéssel. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a digitális tapasztalattal nem vagy alig rendelkező munkavállaló kiszorulna a munkaerőpiacról, hiszen a digitalizáció egy eszköz, amit használni és alkalmazni kell tudni. Ez pedig nem a munkavállalók korán, hanem alapvetően a készségeiken és hozzáállásukon múlik” – mutatott rá a munkaerő-piaci trendre Goszleth Gábor, a magyarországi Adecco Kft. értékesítési igazgatója

Készségek mindenek felett

A minden eddiginél gyorsabban változó technológiák következtében a jelenlegi tudás akár már 2-3

Nem bízik a digitalizációban a magyar Y és Z generáció
A Magyarországon élő Y és Z generáció biztos benne, hogy a jövőben mindent áthat majd a digitalizáció és az online tér, viszont nem látják úgy, hogy ez egyértelműen jó lesz nekik – derül ki egy friss hazai kutatásból. A válaszadók többsége szívesen veszi az okos eszközök és az okoskörnyezet kényelmét, de pesszimista a személyes adatok védelmével, valamint a személyes szabadsággal és biztonsággal kapcsolatban.
év múlva is elavultnak számíthat. Jól mutatja ezt, hogy például a marketing területén 2011-ben még mintegy 150 eszköz volt elérhető, ez azonban 2018-ra közel ötvenszeresére, 7000-re duzzadt. Ahhoz, hogy ezzel a robbanásszerű fejlődéssel lépést tudjanak tartani a munkavállalók, generációtól függetlenül négy készséget kell tudniuk hatékonyan alkalmazni.

„A jövő és a siker kulcsa, ha a munkavállalók rugalmasak és agilisak, ami azt jelenti, hogy nyitottak is és képesek is befogadni a változásokat. Emellett elengedhetetlen az élethosszig tartó tanulás, valamint az önképzés is, hiszen a tudást folyamatosan fejleszteni kell, akár autodidakta módon is. Ha ezek megvannak, már „csak” a sebességre kell figyelni, azaz hogy képesek legyünk gyorsan felismerni a problémát és a benne rejlő lehetőséget a változásra” – tette hozzá a szakember.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo