A GVH észlelte ugyanakkor, hogy a végső fizetendő díj alacsonyabb lehet, amennyiben a fogyasztók ugyanazokat a többletszolgáltatásokat, amelyeket egyébként a „Regular” viteldíj csomagopció tartalmaz, a „Basic” viteldíj opcióhoz egyenként, manuálisan adják hozzá a vásárlásnál.
Továbbá a „Biztonsági Fast Track” szabadon választható szolgáltatás népszerűsítéséhez kapcsolódó manipulatív gyakorlatokkal (például: felugró ablak, sürgető üzenetek) a Ryanair valószínűsíthetően jelentősen korlátozza a fogyasztók termékkel összefüggő választási szabadságát, ezzel pedig valószínűsíthetően szintén tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat.
Kiemelték, a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására három hónap áll rendelkezésre, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
A Gazdasági Versenyhivatal az utóbbi években kiemelt figyelemmel kísérte a légiközlekedés hazai piacát. A nemzeti versenyhatóság 2022 októberében átfogó gyorselemzésben vizsgálta, hogy a Magyarországon elérhető légitársaságok – ideértve a „fapados”/diszkont szolgáltatókat – honlapjai, illetve az országban népszerű jegyár-összehasonlítóweboldalak alkalmaznak-e pszichés nyomásgyakorlást, úgynevezett sötét mintázatokat a jegyeladási és reklámozási gyakorlatuk során.
(MTI)