Beszállító lenne? Itt van rá húszmilliárd

Beszállító mikro-, kis- és középvállalkozások és beszállítói integrátorok támogatására nyílik lehetőség 20 milliárd forintos keretösszeggel a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programban (GINOP).

Kép: Pixabay

A támogatás a Magyarországon letelepedett külföldi érdekeltségű vállalatok részére folytatott beszállítói tevékenység fejlesztését és bővítését célozza annak érdekében, hogy elősegítse a kkv-k értékláncba történő belépését és beszállítói pozíciójuk elmélyülését. A támogatási kérelmek benyújtása 2016. október 4-től 2018. október 4-ig lehetséges.

Támogatási kérelmet kizárólag konzorciumi formában nyújthatnak be a beszállítói lánc különböző szintjein álló szereplők (integrátor és beszállító mikro-, kis- és középvállalkozások), amelyek 300 millió és 1 milliárd forint közötti vissza nem térítendő forrást nyerhetnek el.

A támogatásból megvalósított fejlesztés kötelező eleme a kkv-k eszközbeszerzése, informatikai fejlesztések, illetve az integrátor által közvetített tudás a kkv-k részére képzés, tanácsadás formájában. Ezen felül további elszámolható tevékenység a nagyvállalat eszközbeszerzése, az egyes tagok infrastrukturális fejlesztése, illetve kkv-k számára szabvány, tanúsítvány beszerzése.

A felhívás itt elérhető!

A beszállítói integrátorok támogatása azért szükséges, mert ők biztosítják a vállalkozások technológiához és know-how-hoz jutását, támogatják a kkv-k képességeinek fejlesztését és segítik a piacra lépésüket. A magyar feldolgozóipari kkv-k és nagyvállalatok termelésének és exportjának jelentős részét adják a beszállítói termékek. Hazai és nemzetközi kutatások kimutatták, hogy minden iparágon belül termelékenyebbek azok a vállalatok, amelyek beszállítói termékeket gyártanak, a vezető beszállítói hálózatokba való bekapcsolódás tehát kulcskérdés, és hosszú távon határozhatja meg a magyar kkv-k és nagyvállalatok tanulási és növekedési lehetőségeit mind a hazai, mind a nemzetközi piacok irányába.

Nem könnyű kenyér, de nagy lehetőség

A nagy gyártók ugyan meghatározók a magyarországi exportban és a gazdaságban (akár az autógyártásban, akár más szegmensben), ugyanakkor ezek a gyárak még mindig jelentős részben, mintegy 30-35 százalékban magyar beszállítókkal dolgoznak. Ugyanakkor a nagy cégeknek nem az az első céljuk, hogy a hazai beszállítói kört növeljék, hanem hogy ugyanazt a minőségű árut állítsák elő itthon, mint bárhol másutt a világban. Ezért csak az válhat beszállítóvá, aki képes teljesíteni a minőségi követelményeket. (És aki nem bírja pénzzel, az elbukik!)

Ugyanakkor beszállítónak lenni öt-tíz éves fix szerződéseket jelent, tehát biztos bevételt, állandó piacot. Adott esetben pedig, ha itt beválunk, akkor a megrendelő külpiacai is megnyílnak előttünk. Ha jól dolgozunk, minden további nélkül előfordul, hogy a gyártó külföldi gyárait is nekünk kell ellátnunk, ráadásul más gyártóknál is magas lesz a renoménk. Tehát sokat kell nyújtania a beszállítónak, de a lehetőség is óriási

A világpiacra katapultálhat a beszállítói lét
Beszállítóvá válni nem kis kihívás, komoly beruházást, átgondolt cégvezetést, nemzetközi szintű minőségirányítást követelnek meg a nagy gyártó cégek attól a cégtől, amely ilyen babérokra pályázik. Ám komoly előnyökkel is jár: a stabil megrendelések mellett a világpiacra is eljuttathatja a magyar kkv-kat.

Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo