Bemutatkozás angolul: így kelthet kedvező benyomást külföldi ügyfeleiben

Egy fontos üzleti találkozó talán még soha nem látott lehetőségeket hozhat. Ilyenkor rengeteg múlik a kommunikáción, hiszen az üzletfelek nemcsak szakmailag, hanem egy kicsit emberileg is meg szeretnék ismerni a másikat. Ha a következő üzleti találkozóján angolul fog beszélgetni, ne bízza a véletlenre a sikert, inkább vágjon bele üzleti lehetőségeinek megvalósításába magabiztos nyelvtudással!

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Businessman introducing colleagues in the office

Ne hagyja elúszni legnagyobb üzleti lehetőségét egy rossz első benyomás miatt!

Habár az üzleti életben a teljesítményt összegző számok dominálnak, az első benyomás mégis kiemelt jelentőséggel bír. Ilyenkor az üzleti szemléletmód megismerése mellett a partnerek ösztönösen is felmérik egymás olyan alapvető tulajdonságait, mint a magabiztosság vagy a motiváció, amelyet számításba véve dönthetnek a jövőről. Az angol nyelven történő magabiztos beszélgetés pedig rengeteget segíthet, ha végül pozitív eredménnyel szeretné zárni a találkozót.

Hogyan kelthet pozitív benyomást külföldi ügyfeleiben?

Íme 5 tipp, ha nem szeretné a véletlenre bízni:

1. Válassza a megfelelő köszönési formát!

Ugyan az angolul történő bemutatkozás nem igényel különösebb formális ismereteket, mégis érdemes a napszaknak és a helyzet komolyságának megfelelően köszönni. Fontos megjegyezni, hogy a magyar nyelvtől eltérően az angolban a vezetéknév elé kerül a keresztnév, erre mindenképpen oda kell figyelni a bemutatkozáskor.

Példa:

  • Good morning! I am Ferenc Tóth. - Jó reggelt! Tóth Ferenc vagyok.
  • It's a pleasure to meet you, Mr. Roberts. - Örülök a találkozásnak, Mr. Roberts.
  • Nice to meet you, Mr. Roberts. My name is Ferenc Tóth. - Örülök, hogy megismerhetem, Mr. Roberts. A nevem Tóth Ferenc.

2. Készüljön fel a valószínű kérdésekre!

Először is gondolja végig, hogy milyen kérdésekre számíthat majd a találkozón. Üzleti tárgyalás esetén a bemutatkozás után egy kis szakmai beszélgetés szokott következni, illetve az elérhetőségek cseréje is sokszor előfordul.

Mely kérdések gyakoriak?

  • How are you? - Hogy van?
  • Where are you from? - Honnan származik?
  • How old are you? - Hány éves?
  • How long have you been working here? - Mióta dolgozik itt?
  • What’s your email address? - Mi az email címe?
  • What’s your phone number? - Mi a telefonszáma?
  • Could I have your phone number? - Elkérhetem a telefonszámát?
Ha egy másik üzlettársa vagy alkalmazottja is jelen lesz a találkozón, célszerű előre megtervezni a bemutatását, hiszen az ügyfele minden bizonnyal megkérdezi majd, hogy kit ismerhet meg a személyében. Ha ismerősét szeretné bemutatni külföldi ügyfelének, így is megteheti:
  • I would like to introduce you to László. - Szeretném Önnek bemutatni Lászlót.

3. Legyen proaktív beszélgetés közben!

Ha kérdeznek Öntől valamit, a válasz után illik visszakérdezni, hogy a beszélgetés gördülékenyen haladhasson tovább. Akár üzleti vagy személyesebb jellegű a kérdés, célszerű nyíltan és egyenesen válaszolni, illetve valódi kíváncsisággal érdeklődni a másik helyzete vagy álláspontja felől.

TIPP: Ne használjon szlenget a beszélgetés folyamán. Habár a szlengek vagy túlzott rövidítések használata magabiztos nyelvtudásról árulkodhat, de egy formális üzleti találkozón semmiképpen nem vezet jóra. Sőt, rosszabb esetben fény derülhet a hiányos angol nyelvtudásra is, ami pillanatok alatt lerombolhatja az addig felépített hitelességét.

4. Bővítse szókincsét szakmai kifejezésekkel!

Néhány speciális, kevésbé ismert szakmai kifejezés bedobásával azonnal elnyerheti külföldi ügyfelei bizalmát. Ha érzékelik, hogy szakmai téren pontosan képben van, minden bizonnyal nagyobb eséllyel zárhatja sikeresen a tárgyalást. Természetesen a ritkább szavak használatát nem szabad túlzásba vinni, nehogy fellengzősnek tűnjön a bemutatkozás angolul. Azonban párat mindenképpen említsen meg.

5. Figyeljen a testbeszédre is!

A testbeszéd gyakran sokkal többet elárul, mint ezernyi szó. Éppen ezért törekedjen a nyitott, barátságos testbeszédre. Beszélgetés közben tartsa kellő ideig a szemkontaktust, ne tegye keresztbe elutasítóan a kezét, és tartsa meg a tisztes távolságot is a beszélgetőpartnerével szemben.

Miért olyan fontos a testbeszéd?

  • A testbeszédet ösztönösen vagy tudatosan jól olvasó üzletfelek akár pillanatok alatt levonhatják a következtetéseiket az Ön határozottságát, empátiás készségét, intelligenciáját és érdeklődését illetően is. Azonban ha a szavai összhangban állnak a testbeszédével, az valóban megbízható és üzletileg tehetséges képet fog festeni Önről az ügyfél szemében.
A magabiztos bemutatkozás angolul sem okozhat problémát, ha még időben felkészül a találkozóra. Figyeljen oda az alkalomhoz illő köszönési forma használatára, gyakoroljon be néhány választ a legvalószínűbben elhangzó kérdésekre, és tanuljon meg olyan ritka kifejezéseket is, amelyekkel kiemelheti a szakmai kompetenciáját. Emellett legyen Ön is kezdeményező a beszélgetés során, és helyezzen kiemelt hangsúlyt a magabiztos testbeszédre is!

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo