10-ből 8 ember leginkább a cégnévre emlékszik, amikor kapcsolatba kerül velünk, és nem az általunk forgalmazott terméket fogja megjegyezni. Egy nemrégiben végzett közvélemény-kutatás szerint a fogyasztók 77 százaléka szintén egyáltalán nem emlékszik például arra, hogy milyen menüt evett a McDonaldsban, nagy valószínűséggel azt válaszolja majd, ha kérdezik, hogy a „Mekiben voltam”, és korántsem azt, hogy mit evett ott.
A jó név megtalálása eléggé sok tényezős feladat, a Kosárérték Magazin megpróbál segítséget adni a megfelelő megtalálásában, és összefoglalta azokat a legfontosabb kérdéseket, amiket nem árt tisztázni, mielőtt nevet választanánk webáruházunknak.
1. A név legyen egyszerű, és legyen értelme! Meglévő nevet, fogalmat válasszunk, amely lehetőleg kapcsolódik a cég fő tevékenységéhez, szolgáltatásaihoz. Sokkal inkább fognak a partnereink arra emlékezni, hogy mivel foglalkozunk, mint hogy kinek a fiaiként visszük a vállalkozásunkat!
2. Ragaszkodjunk a rövidséghez, könnyen megjegyezhetőséghez! A túl sok szó vagy betű nehezíti a név felidézését. Mi hangzik jobban: Korona ékszerház vagy Korona ékszerház és ajándékbolt? Bár előnyös, ha minden tevékenységünket sikerül belesűrítenünk a névbe, mégis messze jobb, ha rövid és könnyen megjegyezhető cégnevet választunk.
3. Hangozzon jól, legyen pergős! Lehetőleg olyan könnyen kimondható, gördülő név, amely szinte leesik a szánkról. Olyan cégnevet, összeállításokat keressünk, amelyeket jó hallani.
4. Érdemes figyelni a nemkívánatos értelmezésre – a magyar nyelvben is, de más nyelveken is! Nem nagyon érdemes újdonságokat feltalálni a cégnevekben, mert bár jó pár kreált név van az e-kereskedelmi élmezőnyben, de nem árt jól megnézni, mit is jelent a cégnév. Jezz Bezzos, a később Amazon néven óriásit robbantó könyváruházát eredetileg Cadabra néven indította, de sokan a halotti házra asszociáltak a Cadaverhez (spanyolul hullát jelent) való hasonlatossága miatt.
6. Gondoljunk a jövőre is! Ha már most van esély az exporttevékenységre, legyen a név univerzális, ne csak magyar nyelven legyen jól hangzó. Ügyeljünk arra is, milyen domainnév alatt szeretnénk weboldalt készíteni a készülő vállalkozásunk számára. A választott domainnévnek és a cégnévnek ki kell egészítenie egymást, és erősíteni a fenti hatásokat. Ha jó az ötletünk, akkor a legtöbb esetben a mellé regisztrálható domain is kiváló lehet, de mi történik, ha nem? A Speed Of Art talán jól hangzik, ha hangosan kimondjuk, de webcímként bejegyezve ez már olvasható Speedo fart.com-ként is, ami viszont egész mást jelent.
7. Nézzünk utána a bejegyzett márkaneveknek! Mindenképpen megéri rákeresni, hogy az általunk használt cégnév nincs-e már valamilyen formában szerzői jogvédelem alatt.
8. Próbáljuk meg ne bezárni magunkat a névválasztással! Kerüljük az olyan cégneveket, amelyek később skatulyába gyömöszölnék vállalkozásunkat siker esetén. Ilyen lehet a régió beleszövése a cégnévbe, esetleg a családnév valamilyen formában való névbe csempészése. Első pillantásra jó ötletnek tűnik, de később ha ki szeretnénk törni az adott szerepből, akkor igencsak nehéz dolgunk lehet a gondatlan névválasztás után.
10. Ne rágódjunk rajta túl sokáig! Igaz, hogy nagy körültekintéssel kell nevet kiválasztani, de azért ügyeljünk, hogy ne túl sokáig ízlelgessük, forgassuk magunkban az egyes ötleteket. Mert amint bevésődik egy név, máris sokkal jobbnak tűnik, mint amikor először halljuk.
Ha nem menne, akkor még mindig fordulhatunk segítségért a Shopifyhoz, ott ugyanis van egy cégnévgenerátor, amibe csak beütjük, hogy mivel szeretnénk foglalkozni, és máris felajánl egy lehetőséget ehhez kapcsolódva.
Ugyanígy nagy segítség lehet számunkra egy szinonimaszótár használata, ha esetleg úgy éreznénk, hogy elakadtunk, inspirációiért még mindig megnézhetjük az azonos vagy közeli jelentésű szavak adatbázisát.
Ha pedig úgy éreznénk, hogy rossz lóra tettünk az első választás során, ne féljünk belátni, hogy tévedtünk, és akár meg is változtatni a cégnevet. Amennyiben úgy érezzük, a fentiek tanácsok ismeretében új márkát és cégnevet is lehet építeni, semmi sincs kőbe vésve.