A teljes légi közlekedést padlóra küldheti a Boeing katasztrófája

Eltérnek szakértők véleményei az Etiópiában lezuhant Boeing ügyében, de a gép repülését egy sor országban megtiltották. Az amerikai légügyi hatóság nem látott okot arra, hogy leállítsa a 737 Max repülését.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Miközben az amerikai légügyi hatóság nem látott okot arra, hogy a tavaly engedélyezett géptípus immár második súlyos katasztrófája után leállítsa azok repülését, sokan ezt másképp látták. Egy sor kínai, valamint az indonéz légitársaság (a másik szerencsétlenség kárvallottja) mellett világszerte sok vállalat szünetelteti 737 Max 8s gépeinek repülését. Németország lezárta légterét a 737-es gépek előtt.

Kép: en.wikipedia.org

Az Amerikai Légikísérők Szövetsége felhívta a hatóságot, hogy lépjen az ügyben, hiszen öt hónapon belül két új Boeing zuhant le hasonló körülmények között. Két demokrata párti szenátor ugyancsak a géptípus leállítására hívott fel. Pilóták szerint is tisztázni kell a gép biztonságának kérdéseit, mivel a technika jelenlegi állása mellett ilyen katasztrófáknak nem lenne szabad előfordulni.

Repülési szakértők arra hívták fel a figyelmet, hogy a tragédia kihathat a teljes légi közlekedésre, mivel a Boeingnek ez a típusa a legelterjedtebb gép a világon. Az amerikai vállalatnak további 5000 példányra van rendelése, darabonként 120 millió dolláros áron.

Tragédiához vezetett az automatika hibája
Egy érzékelő hibás működése okozhatta az október végi indonéziai repülőgép-tragédiát, amelynek 189 halálos áldozata volt.
Nem ez a Boeing első problémája a biztonsággal: az 1980-as és 1990-es években több korábbi 737-es típusa zuhant le, de nem állították le a termelést. Az elmúlt évtizedben a 787-es Dreamliner okozott gondot, amelynek lítium-ion akkumulátorai kigyulladtak. A Boeing akkor több száz szakember bevonásával dolgozott a hiba elhárításán.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo