„Készíts bámulatos tartalmat, adj értéket, kápráztasd el a felhasználókat, légy a művészi történetmesélés mestere. Vagy: „A felhasználók találjanak rád. Építs stabil kapcsolatot az ügyfelekkel, akik ezután vásárolni fognak”. Mindannyian hallottuk már ezeket tanácsokat, és milyen jól hangzanak, ugye? (Hogy mitől is marketing a tartalom? Itt megtalálja az alapokat!)
A marketing konferenciákon gyakran hallani, hogy a márkáknak ma már a tartalomgyártókhoz hasonló színvonalon kell kommunikálnia. A szakértők szerint, aki megteheti, alkalmazzon fő állású újságírókat, akik teljes munkaidőben azzal foglalkoznak, hogy kiváló tartalmakat készítenek a cégünk számára. Seth Godin, az egyik legtöbbre tartott marketing elme manapság, egyenesen úgy fogalmazott: a tartalommarketing az egyetlen marketing, ami megmaradt.
Oké, tehát tartalmat kell gyártanunk. Nem gond. Nos, dolognak azért van pár buktatója. Először is, a költség. Megfelelő mennyiségű és elég ütős tartalom létrehozása bizony nincs ingyen. Sőt, valójában sok vállalkozás számára kifejezetten magas költségtételt jelent. Másodszor, a tartalommarketing megtérülése nem mutatható ki egyértelműen, amihez manapság nem vagyunk hozzászokva.
Szóval, tanácsolja Mike Le, a CBI Digtal vezetője az Entrepreneur.com-on megjelent cikkében, ha úgy döntünk, a tartalommarketing mellett voksolunk, gondoljuk végig az alábbi dolgokat, hogy ne érjen meglepetés a későbbiekben.
- Milyen gyakran szeretnénk tartalmat közzétenni?
Ráadásul elrontani is könnyű, amit már létrehoztunk - itt megtalálja a céges blogok 7 főbűnét.
- Ki fogja létrehozni a nagyszerű tartalmat?
Ha azt a verziót választjuk, hogy a munkatársaink közül delegáljuk valakinek a feladatot, ne feledjünk egy szabályt: a tartalom tükrözni fogja az író tudását, személyiségét. Éppen ezért körültekintően válasszunk.
Ha egy profit bízunk meg a feladattal, kalkuláljunk előzetesen, milyen mennyiséget szeretnénk, és nézzünk körül a piacon, mert árak között óriási lehet a különbség. Választhatunk szabadúszót, vagy ügynökséget is, a lényeg, hogy a befektetés arányos legyen az elvárt hozammal.
- Hogyan fogjuk promotálni a tartalmat?
-
Hogyan készítsünk olyan tartalmat, ami tényleg hajtja az értékesítést?Ahhoz, hogy valódi, mérhető hatást érjünk el a tartalommarketinggel, világos stratégiára, mérhető elvárásokra és tudatos építkezésre van szükség. Segítünk néhány tippel, hogy induljunk el a helyes úton.
Az előbbiek ismerősek lehetnek azon cégek számára is, amelyek mondjuk próbálkoztak már tévés hirdetéssel, utóbbi viszont az eladás-központú, az értékesítési számokat mindennap elemző vállalatok barátja.
A tartalommarketing esetében ilyen pontos megtérülést mérni nem nagyon lehet, főleg nem közvetlenül. A megfelelő befektetéssel viszont az eredmények a legkülönbözőbb értékesítési csatornákon jelenhetnek meg.
És persze az átgondolt tartalom a közvetlen értékesítésre is mérhető hatással lehet, például ha hatékonyan vagyunk képesek használni a call-to-action módszereket a kiváló tartalomhoz kapcsolódóan.