A sikeres vállalkozások titka: munkavállalói elkötelezettség

Könnyű belátni, hogy a cégek egy jelentősebb részénél a siker kulcsát konkrétan a dolgozók vállalat iránti elköteleződése jelenti. Azonban mindennek az alapja a megfelelő belső kommunikáció. A rendszeres információcsere, az optimális visszajelzések mind arról tanúskodnak, hogy elismerik a dolgozó munkáját, ezzel pedig javítható az elkötelezettség mértéke.

Érdemes megismerni a CHEQ vállalati szoftver funkcióit, és kihasználni az általa nyújtott előnyöket a nagyobb siker érdekében.

Mit mondanak a számok?

Az, hogy jelen van-e az elkötelezettség vagy sem, igen megdöbbentő, ha közelebbről is megvizsgáljuk a számokat. Az alkalmazottak 65-70%-a nem elkötelezett, s közülük körülbelül 60% már új munkahelyet keres, a megmaradt 40% pedig ha nem is kutat új munkalehetőség után, hozzájárul a teljesítmény rombolásához, azaz gyengíti a céget. S ekkor még nem beszéltünk arról, hogy a dolgozók idejük 25%-át azzal töltik, hogy információkat keresnek. A Gallup felmérése alapján elmondhatjuk, hogy kevesebb mint 30% elkötelezett valóban a cég iránt. 

Pedig jelentős mértékű nyereségjavulás lenne tapasztalható, amennyiben javítanánk az információcserén, azaz a vállalati belső kommunikáción.

Mit fed le pontosan az elkötelezett dolgozó?

Már a meghatározása is nehézkes, nemhogy a mérése. Egy ilyen munkavállaló nem csupán jól érzi magát, hanem jelen van nála egyfajta belső motiváció a minél jobb teljesítményre, s hozzájön az is, hogy könnyen azonosul a vállalati célokkal, hűséges a céghez, ugyanakkor pozitívan is vélekedik róla, azaz a jó hírét kelti. 

Valljuk be, hogy sajnos számos akadályba ütközhet mindennek a megvalósulása, ott van például a menedzsment támogatásának a hiánya, a kevés vagy félrevezető információ, a toxikus munkahelyi légkör, a túlzottan komplex feladatok, a túlórákból fakadóan az egyensúly felborulása. Nem elhanyagolhatók például a generációs különbségek sem. Természetesen minden egyes problémára nem jelent megoldást az optimális kommunikáció, de rengeteget javíthatunk a meglévő helyzeten.

Már az is félsiker, ha a dolgozók felismerik, hogy a vezetőség igyekszik, és tervbe vette a szakadék áhidalását.

Miért elengedhetetlenek a digitális kommunikációs megoldások?

A mai munkahelyek egyszerűen nem hagyhatják figyelmen kívül a vállalati kommunikációt, hiszen a pandémia is arra tanított minket, hogy olykor a váratlan helyzetekben is gyorsan kell reagálni, s új megoldásokat találni. A dolgozói elkötelezettséget célul kitűzve pedig egy profitábilis, folyamatosan fejlődő vállalkozás megteremtését is segítjük. 

Akik igazán lojálisak a cég iránt, hatékonyabban, jobban teljesítenek, ezáltal a profit is növekszik, sőt így csökkenthető a munkahelyi fluktuáció is, végül is erre vágyunk mindannyian, nem igaz? Használjuk ki a CHEQ belső kommunikációs rendszerben rejlő lehetőségeket!

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo