A sikeres vállalkozások titka: munkavállalói elkötelezettség

Könnyű belátni, hogy a cégek egy jelentősebb részénél a siker kulcsát konkrétan a dolgozók vállalat iránti elköteleződése jelenti. Azonban mindennek az alapja a megfelelő belső kommunikáció. A rendszeres információcsere, az optimális visszajelzések mind arról tanúskodnak, hogy elismerik a dolgozó munkáját, ezzel pedig javítható az elkötelezettség mértéke.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Érdemes megismerni a CHEQ vállalati szoftver funkcióit, és kihasználni az általa nyújtott előnyöket a nagyobb siker érdekében.

Mit mondanak a számok?

Az, hogy jelen van-e az elkötelezettség vagy sem, igen megdöbbentő, ha közelebbről is megvizsgáljuk a számokat. Az alkalmazottak 65-70%-a nem elkötelezett, s közülük körülbelül 60% már új munkahelyet keres, a megmaradt 40% pedig ha nem is kutat új munkalehetőség után, hozzájárul a teljesítmény rombolásához, azaz gyengíti a céget. S ekkor még nem beszéltünk arról, hogy a dolgozók idejük 25%-át azzal töltik, hogy információkat keresnek. A Gallup felmérése alapján elmondhatjuk, hogy kevesebb mint 30% elkötelezett valóban a cég iránt. 

Pedig jelentős mértékű nyereségjavulás lenne tapasztalható, amennyiben javítanánk az információcserén, azaz a vállalati belső kommunikáción.

Mit fed le pontosan az elkötelezett dolgozó?

Már a meghatározása is nehézkes, nemhogy a mérése. Egy ilyen munkavállaló nem csupán jól érzi magát, hanem jelen van nála egyfajta belső motiváció a minél jobb teljesítményre, s hozzájön az is, hogy könnyen azonosul a vállalati célokkal, hűséges a céghez, ugyanakkor pozitívan is vélekedik róla, azaz a jó hírét kelti. 

Valljuk be, hogy sajnos számos akadályba ütközhet mindennek a megvalósulása, ott van például a menedzsment támogatásának a hiánya, a kevés vagy félrevezető információ, a toxikus munkahelyi légkör, a túlzottan komplex feladatok, a túlórákból fakadóan az egyensúly felborulása. Nem elhanyagolhatók például a generációs különbségek sem. Természetesen minden egyes problémára nem jelent megoldást az optimális kommunikáció, de rengeteget javíthatunk a meglévő helyzeten.

Már az is félsiker, ha a dolgozók felismerik, hogy a vezetőség igyekszik, és tervbe vette a szakadék áhidalását.

Miért elengedhetetlenek a digitális kommunikációs megoldások?

A mai munkahelyek egyszerűen nem hagyhatják figyelmen kívül a vállalati kommunikációt, hiszen a pandémia is arra tanított minket, hogy olykor a váratlan helyzetekben is gyorsan kell reagálni, s új megoldásokat találni. A dolgozói elkötelezettséget célul kitűzve pedig egy profitábilis, folyamatosan fejlődő vállalkozás megteremtését is segítjük. 

Akik igazán lojálisak a cég iránt, hatékonyabban, jobban teljesítenek, ezáltal a profit is növekszik, sőt így csökkenthető a munkahelyi fluktuáció is, végül is erre vágyunk mindannyian, nem igaz? Használjuk ki a CHEQ belső kommunikációs rendszerben rejlő lehetőségeket!

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo