A nagy közösségi portálok nyakig benne voltak az orosz propagandában

A nagy amerikai közösségi portálok nem szabtak gátat az orosz propagandának s amikor ezt számon kérték, tovább titkolództak, állapította meg a szenátusi vizsgálat.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Már az 2016-os amerikai elnökválasztás idején felmerült a gyanú, hogy az orosz titkosszolgálatok beavatkoztak a kampányba. Azok Donald Trumpot népszerűsítő, ellenfelét, Hillary Clintont lejáratú internetes tartalmakkal árasztották el a nagy közösségi portálokat – amelyek ezt nem akadályozták. Annál kevésbé, mert anyagi előnyük is származott belőle.

Kép: Pixabay

Az amerikai szenátus hírszerzési bizottsága hétfőn adta ki jelentését a vizsgálatról, amelyet a Facebook, a YouTube és a Twitter ellen folytattak. Jóllehet már a gyanú felmerülésekor felszólították a nagyvállalatokat, szolgáltassanak adatokat arról, milyen tartalmakat kaptak a több, mint gyanús orosz forrásokból és azokat mennyien látták Amerikában, a cégek csak vonakodva és igen hiányosan tettek ennek eleget. A törvényhozás ezek után külső szakvállalatot, illetve egyetemek kutatóit bízta meg a helyzet felderítésével.

Azok vizsgálatai, mutat rá most a jelentés, különösen terhelőek voltak a Google-ra, a YouTube tulajdonosára: a csatorna a

Rengeteg szemetet kerülgetünk a közösségi oldalakon is
Értve ez alatt a reklámcélú, de mindenképpen kéretlen üzeneteket, az álhíreket vagy a sima hülyeségeket. Ötödrészük viszont a helyzet javulását tapasztalja – írja a Bitport.
hirhedt orosz „internetes kutató ügynökség” 1.100 videóját tette hozzáférhetővé – ugyanakkor a Google tett a legkisebb mértékben eleget az igényelt adatszolgáltatásnak. Így azt is a megbízott, független szakembereknek kellett kikutatniuk, hányszor nézték meg ezeket a videókat, mert cég erről sem adott tájékoztatást.

Ugyancsak igen szűkmarkúan bánt az információval a Facebook. Hirdetési bevételeiről orosz forrásokból annyit közölt, hogy „néhány százezer” dollárról lehetett szó, de a vizsgálat megállapította, hogy sokkal magasabb összegről. Amerikai sajtójelentések szerint az internet manipulálása, hamis hírek terjesztése, lejáratú kampányok mögött az orosz katonai és polgári hírszerzés áll.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo