A nagy közösségi portálok nyakig benne voltak az orosz propagandában

A nagy amerikai közösségi portálok nem szabtak gátat az orosz propagandának s amikor ezt számon kérték, tovább titkolództak, állapította meg a szenátusi vizsgálat.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már az 2016-os amerikai elnökválasztás idején felmerült a gyanú, hogy az orosz titkosszolgálatok beavatkoztak a kampányba. Azok Donald Trumpot népszerűsítő, ellenfelét, Hillary Clintont lejáratú internetes tartalmakkal árasztották el a nagy közösségi portálokat – amelyek ezt nem akadályozták. Annál kevésbé, mert anyagi előnyük is származott belőle.

Kép: Pixabay

Az amerikai szenátus hírszerzési bizottsága hétfőn adta ki jelentését a vizsgálatról, amelyet a Facebook, a YouTube és a Twitter ellen folytattak. Jóllehet már a gyanú felmerülésekor felszólították a nagyvállalatokat, szolgáltassanak adatokat arról, milyen tartalmakat kaptak a több, mint gyanús orosz forrásokból és azokat mennyien látták Amerikában, a cégek csak vonakodva és igen hiányosan tettek ennek eleget. A törvényhozás ezek után külső szakvállalatot, illetve egyetemek kutatóit bízta meg a helyzet felderítésével.

Azok vizsgálatai, mutat rá most a jelentés, különösen terhelőek voltak a Google-ra, a YouTube tulajdonosára: a csatorna a

Rengeteg szemetet kerülgetünk a közösségi oldalakon is
Értve ez alatt a reklámcélú, de mindenképpen kéretlen üzeneteket, az álhíreket vagy a sima hülyeségeket. Ötödrészük viszont a helyzet javulását tapasztalja – írja a Bitport.
hirhedt orosz „internetes kutató ügynökség” 1.100 videóját tette hozzáférhetővé – ugyanakkor a Google tett a legkisebb mértékben eleget az igényelt adatszolgáltatásnak. Így azt is a megbízott, független szakembereknek kellett kikutatniuk, hányszor nézték meg ezeket a videókat, mert cég erről sem adott tájékoztatást.

Ugyancsak igen szűkmarkúan bánt az információval a Facebook. Hirdetési bevételeiről orosz forrásokból annyit közölt, hogy „néhány százezer” dollárról lehetett szó, de a vizsgálat megállapította, hogy sokkal magasabb összegről. Amerikai sajtójelentések szerint az internet manipulálása, hamis hírek terjesztése, lejáratú kampányok mögött az orosz katonai és polgári hírszerzés áll.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo