A nagy közösségi portálok nyakig benne voltak az orosz propagandában

A nagy amerikai közösségi portálok nem szabtak gátat az orosz propagandának s amikor ezt számon kérték, tovább titkolództak, állapította meg a szenátusi vizsgálat.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már az 2016-os amerikai elnökválasztás idején felmerült a gyanú, hogy az orosz titkosszolgálatok beavatkoztak a kampányba. Azok Donald Trumpot népszerűsítő, ellenfelét, Hillary Clintont lejáratú internetes tartalmakkal árasztották el a nagy közösségi portálokat – amelyek ezt nem akadályozták. Annál kevésbé, mert anyagi előnyük is származott belőle.

Kép: Pixabay

Az amerikai szenátus hírszerzési bizottsága hétfőn adta ki jelentését a vizsgálatról, amelyet a Facebook, a YouTube és a Twitter ellen folytattak. Jóllehet már a gyanú felmerülésekor felszólították a nagyvállalatokat, szolgáltassanak adatokat arról, milyen tartalmakat kaptak a több, mint gyanús orosz forrásokból és azokat mennyien látták Amerikában, a cégek csak vonakodva és igen hiányosan tettek ennek eleget. A törvényhozás ezek után külső szakvállalatot, illetve egyetemek kutatóit bízta meg a helyzet felderítésével.

Azok vizsgálatai, mutat rá most a jelentés, különösen terhelőek voltak a Google-ra, a YouTube tulajdonosára: a csatorna a

Rengeteg szemetet kerülgetünk a közösségi oldalakon is
Értve ez alatt a reklámcélú, de mindenképpen kéretlen üzeneteket, az álhíreket vagy a sima hülyeségeket. Ötödrészük viszont a helyzet javulását tapasztalja – írja a Bitport.
hirhedt orosz „internetes kutató ügynökség” 1.100 videóját tette hozzáférhetővé – ugyanakkor a Google tett a legkisebb mértékben eleget az igényelt adatszolgáltatásnak. Így azt is a megbízott, független szakembereknek kellett kikutatniuk, hányszor nézték meg ezeket a videókat, mert cég erről sem adott tájékoztatást.

Ugyancsak igen szűkmarkúan bánt az információval a Facebook. Hirdetési bevételeiről orosz forrásokból annyit közölt, hogy „néhány százezer” dollárról lehetett szó, de a vizsgálat megállapította, hogy sokkal magasabb összegről. Amerikai sajtójelentések szerint az internet manipulálása, hamis hírek terjesztése, lejáratú kampányok mögött az orosz katonai és polgári hírszerzés áll.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo