Az most már alap, hogy a repülés kényelmetlen

Az utasszállító repülőgépek egyre hosszabbak, szélesebbek – de egyre kevésbé kényelmesek: szűkebbek az ülések, a folyósok, sőt, még a mosdók is.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Airbusokba és a Boeingekbe egyre több ülés-sort zsúfolnak be a turistaosztályra – és azok is sűrűbbek lesznek. A légitársaságok tanulságosan maguk is „sűrítésnek” nevezik a módszert, amely egyre inkább szemet szúr az utasoknak.

Kép: Pixabay

A Consumer Report, a nagy amerikai fogyasztóvédelmi magazin 55.000 légiutast kérdezett meg s azoknak harmada kifejezetten kényelmetlennek, szűknek minősítette ülését. Egy non-profit civilszervezet pert is indított a Szövetségi Repülésügyi Hatóság ellen, amely szabályozza a gépek berendezését. A szervezet ügyvédei azzal érveltek, hogy az utasok átlag súlya mintegy 7 kg-mal nőtt, amióta az üléseket 20 évvel ezelőtt utoljára szabályozták, és ez azt jelenti, hogy veszély esetén sokkal nehezebben lehet menekülni.

Ugyanakkor hosszabb utakon a tartósan szűk helyen való ülés a keringést veszélyezteti és komoly

A helyfoglalási és csomagtrükkök húzzák a bevételt
A légitársaságok bevételeinek 27 százaléka, 1,6 Mrd. euró származott 2017-ben a jegyeladáson túli díjakból. A helyfoglalási, poggyász és egyéb díjak egyre nagyobb szerepet játszanak a repülési üzletben.
egészségi ártalmakat okozhat. A washingtoni bíróság igazat adott ugyan a perlőknek, a hatóság azonban még nem lépett.

Az ülések „zsugorodása” természetesen összefügg a repülés elterjedésével. A hatvanas években az ülésünk és az előtte lévő ülés közötti távolság általában 89 cm volt – ezt jelenleg csak a business vagy az „economy plus” osztályon kapjuk, turistán a távolság csak 76 cm. Hasonlóan „zsugorodtak” a mosdók, sőt, a folyosók is. A légitársaságok a tömeges repülés elterjedésével elsősorban a profitban, nem a kényelemben érdekeltek – az utóbbit csak igen jelentős felárért tudjuk megvásárolni.

A jelenség ellen nem csak az utasok, hanem a légikisérők is tiltakoznak. Az utasok összezsúfolása nem csak nekik jelent több és nehezebb munkát, hanem szükséghelyzetben minden korábbinál nagyobb veszélyekkel járhat.

(Forrás: Popular Science)

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo