Az most már alap, hogy a repülés kényelmetlen

Az utasszállító repülőgépek egyre hosszabbak, szélesebbek – de egyre kevésbé kényelmesek: szűkebbek az ülések, a folyósok, sőt, még a mosdók is.

Az Airbusokba és a Boeingekbe egyre több ülés-sort zsúfolnak be a turistaosztályra – és azok is sűrűbbek lesznek. A légitársaságok tanulságosan maguk is „sűrítésnek” nevezik a módszert, amely egyre inkább szemet szúr az utasoknak.

Kép: Pixabay

A Consumer Report, a nagy amerikai fogyasztóvédelmi magazin 55.000 légiutast kérdezett meg s azoknak harmada kifejezetten kényelmetlennek, szűknek minősítette ülését. Egy non-profit civilszervezet pert is indított a Szövetségi Repülésügyi Hatóság ellen, amely szabályozza a gépek berendezését. A szervezet ügyvédei azzal érveltek, hogy az utasok átlag súlya mintegy 7 kg-mal nőtt, amióta az üléseket 20 évvel ezelőtt utoljára szabályozták, és ez azt jelenti, hogy veszély esetén sokkal nehezebben lehet menekülni.

Ugyanakkor hosszabb utakon a tartósan szűk helyen való ülés a keringést veszélyezteti és komoly

A helyfoglalási és csomagtrükkök húzzák a bevételt
A légitársaságok bevételeinek 27 százaléka, 1,6 Mrd. euró származott 2017-ben a jegyeladáson túli díjakból. A helyfoglalási, poggyász és egyéb díjak egyre nagyobb szerepet játszanak a repülési üzletben.
egészségi ártalmakat okozhat. A washingtoni bíróság igazat adott ugyan a perlőknek, a hatóság azonban még nem lépett.

Az ülések „zsugorodása” természetesen összefügg a repülés elterjedésével. A hatvanas években az ülésünk és az előtte lévő ülés közötti távolság általában 89 cm volt – ezt jelenleg csak a business vagy az „economy plus” osztályon kapjuk, turistán a távolság csak 76 cm. Hasonlóan „zsugorodtak” a mosdók, sőt, a folyosók is. A légitársaságok a tömeges repülés elterjedésével elsősorban a profitban, nem a kényelemben érdekeltek – az utóbbit csak igen jelentős felárért tudjuk megvásárolni.

A jelenség ellen nem csak az utasok, hanem a légikisérők is tiltakoznak. Az utasok összezsúfolása nem csak nekik jelent több és nehezebb munkát, hanem szükséghelyzetben minden korábbinál nagyobb veszélyekkel járhat.

(Forrás: Popular Science)

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo