Az most már alap, hogy a repülés kényelmetlen

Az utasszállító repülőgépek egyre hosszabbak, szélesebbek – de egyre kevésbé kényelmesek: szűkebbek az ülések, a folyósok, sőt, még a mosdók is.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Airbusokba és a Boeingekbe egyre több ülés-sort zsúfolnak be a turistaosztályra – és azok is sűrűbbek lesznek. A légitársaságok tanulságosan maguk is „sűrítésnek” nevezik a módszert, amely egyre inkább szemet szúr az utasoknak.

Kép: Pixabay

A Consumer Report, a nagy amerikai fogyasztóvédelmi magazin 55.000 légiutast kérdezett meg s azoknak harmada kifejezetten kényelmetlennek, szűknek minősítette ülését. Egy non-profit civilszervezet pert is indított a Szövetségi Repülésügyi Hatóság ellen, amely szabályozza a gépek berendezését. A szervezet ügyvédei azzal érveltek, hogy az utasok átlag súlya mintegy 7 kg-mal nőtt, amióta az üléseket 20 évvel ezelőtt utoljára szabályozták, és ez azt jelenti, hogy veszély esetén sokkal nehezebben lehet menekülni.

Ugyanakkor hosszabb utakon a tartósan szűk helyen való ülés a keringést veszélyezteti és komoly

A helyfoglalási és csomagtrükkök húzzák a bevételt
A légitársaságok bevételeinek 27 százaléka, 1,6 Mrd. euró származott 2017-ben a jegyeladáson túli díjakból. A helyfoglalási, poggyász és egyéb díjak egyre nagyobb szerepet játszanak a repülési üzletben.
egészségi ártalmakat okozhat. A washingtoni bíróság igazat adott ugyan a perlőknek, a hatóság azonban még nem lépett.

Az ülések „zsugorodása” természetesen összefügg a repülés elterjedésével. A hatvanas években az ülésünk és az előtte lévő ülés közötti távolság általában 89 cm volt – ezt jelenleg csak a business vagy az „economy plus” osztályon kapjuk, turistán a távolság csak 76 cm. Hasonlóan „zsugorodtak” a mosdók, sőt, a folyosók is. A légitársaságok a tömeges repülés elterjedésével elsősorban a profitban, nem a kényelemben érdekeltek – az utóbbit csak igen jelentős felárért tudjuk megvásárolni.

A jelenség ellen nem csak az utasok, hanem a légikisérők is tiltakoznak. Az utasok összezsúfolása nem csak nekik jelent több és nehezebb munkát, hanem szükséghelyzetben minden korábbinál nagyobb veszélyekkel járhat.

(Forrás: Popular Science)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo