hirdetés

2023 sem lesz könnyű: hogyan készülnek rá a cégek?

Nem nagy meglepetés, hogy az előttünk álló 2023-as év bizonytalanságaitól sok vállalkozó tart. Költségcsökkentést, áremelést és akár szervezeti átstrukturálást is terveznek. Most már számokban is látni lehet, hogy ki, mire készül. A több mint 160 ezres vállalkozói felhasználó bázissal rendelkező Billingo online számlázó kutatást végzett ügyfelei közt, amelyből kiderült: az infláció és az recessziós várakozások szele aggasztja leginkább a cégeket. Sokan próbálnak majd megtakarítani, működési költséget csökkenteni, de olyanok is lesznek, akik az előre menekülés fényében több energiát fektetnek majd árbevétel növelésbe új termékek vagy piacok által.

hirdetés

A tervek és várakozások a költségek csökkentésére

A költségmegtakarítás terén a vállalkozók a legmarkánsabb segítséget az adóterhek csökkentésében látják (41 százalék), de ennek befolyásolására értelemszerűen nem sok eszközük akad. Vannak viszont más területek, amelyekre van ráhatásuk: az eszközbeszerzések csökkentését 27 százalék emelte ki, és az is látszik, hogy a rezsiköltségeken, igénybe vett szolgáltatásokon, valamint az anyag-, illetve marketing költségeken is azonos válasz-arányban nagyjából 15 százalékuk tudna, illetve tervez is spórolni.

Az is látható azonban, hogy a válaszok több mint 15 százalékában a vállalkozók vagy nem tudnak min spórolni, vagy még nem sikerült azonosítaniuk a megtakarítási lehetőségeket. Feltehetően ez a feladat most minden vállalkozó számára kulcsfontosságú feladat az elkövetkező hónapok kihívásaira való felkészülésben.

“Az elmúlt évben láthatóan egy trendváltás következett be a piacon, és egyre több nehézséggel szembesültek a vállalkozások. Gazdasági, geopolitikai és inflációs változások érték egymást. Magasabb költségekkel kellett egy nehezebb vállalkozási közegben működni. Előreláthatóan a 2023-as év nem lesz könnyebb e téren. Esetlegesen akár további, ma még talán nem látható nehézségek megjelenésével is számolhatnak a vállalkozások, amelyek még több kihívás elé állíthatják mindennapi működésüket. A kutatás alapján érzékelhető, hogy a vállalkozások is maguk előtt látják ezeket a terheket, és bizonyára a legtöbbjük már a lehetséges megoldásokon is gondolkodik, tervez és készül” - summázta Besztró Szabolcs, a Billingo operatív és stratégiai igazgatója.

hirdetés

Véleményvezér

Már a kiflit is horroráron adják

Már a kiflit is horroráron adják

A Vakmajom blog követi az egyik budapesti pékségben árult termék árának alakulását, ahol már 350 forintot is elkérnek egy kovásos kifliért.
Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.
Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Szijjártó Péter külügyminiszter béke barátja Bagarjaként járja a világot és nem érti, miért nem értik. Az észt miniszterelnök most elmondta.
Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Igazi hungarikum a túrós csusza, nincs olyan magyar ember, aki ne ismerné, ne evett volna. Ára iránymutató.
A Magyar Honvédség főparancsnoka Kijevben tárgyal Zelenszkij ukrán elnökkel

A Magyar Honvédség főparancsnoka Kijevben tárgyal Zelenszkij ukrán elnökkel

Ilyen sem volt még. A magyar állam magas rangú politikusai eddig messze elkerülték Ukrajnát.
Hazaáruló kereső program indult

Hazaáruló kereső program indult

Új magyar nemzeti társasjáték kezdődött. A neve, ki a hazaáruló?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo