Az Isite.hu oldalon megjelent írás szerint a kém- és hirdetési programok (spyware illetve adware) mennyisége 15 százalékkal nőtt októberben az előző hónaphoz képest, de szeptemberben is 21 százalékos növekedést mértek. Hasonló folyamatot lehetett megfigyelni egy éve is a karácsony előtti időszakban, ami azt eredményezte, hogy a második félévre megduplázódott a felhasználók adataira vadászó, illetve hirdetéseket megjelenítő alkalmazások száma - számolt be a tapasztalatokról Dan Nadir, a társaság alelnöke.
A spyware-ek szerzői számára a karácsonyi vásárlásaikat az interneten intéző felhasználók rendkívül vonzó célpontot jelentenek. Nagy részük ráadásul a munkahelyéről adja le megrendeléseit, azt gondolván, hogy így nagyobb biztonságban van. A ScanSafe még tavaly karácsony előtt végzett egy felmérést 1500 felhasználó bevonásával, és az adatok szerint az irodai alkalmazottak harmada már vásárolt vagy tervez vásárlást az interneten keresztül munkahelyéről. A felmérésben részt vevők 60 százaléka ugyanakkor egyáltalán nem foglalkozott az esetleges biztonsági veszélyekkel, azt gondolván, hogy a céges rendszerek megvédik őket.