Sok pc-vírust hoz a Mikulás

A karácsonyi láz elérte az internetes bűnözőket is, szeptemberben és októberben nagy mértékben nőtt az előző hónapokhoz képest a kém- és hirdetési programok száma - derül ki az online biztonsági szolgáltatásokat kínáló ScanSafe tanulmányából.

Az Isite.hu oldalon megjelent írás szerint a kém- és hirdetési programok (spyware illetve adware) mennyisége 15 százalékkal nőtt októberben az előző hónaphoz képest, de szeptemberben is 21 százalékos növekedést mértek. Hasonló folyamatot lehetett megfigyelni egy éve is a karácsony előtti időszakban, ami azt eredményezte, hogy a második félévre megduplázódott a felhasználók adataira vadászó, illetve hirdetéseket megjelenítő alkalmazások száma - számolt be a tapasztalatokról Dan Nadir, a társaság alelnöke.

A spyware-ek szerzői számára a karácsonyi vásárlásaikat az interneten intéző felhasználók rendkívül vonzó célpontot jelentenek. Nagy részük ráadásul a munkahelyéről adja le megrendeléseit, azt gondolván, hogy így nagyobb biztonságban van. A ScanSafe még tavaly karácsony előtt végzett egy felmérést 1500 felhasználó bevonásával, és az adatok szerint az irodai alkalmazottak harmada már vásárolt vagy tervez vásárlást az interneten keresztül munkahelyéről. A felmérésben részt vevők 60 százaléka ugyanakkor egyáltalán nem foglalkozott az esetleges biztonsági veszélyekkel, azt gondolván, hogy a céges rendszerek megvédik őket.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo