Ez elsőre ijesztőnek tűnhet, és megvannak a maga kihívásai, ám az agentic MI fontos előnyöket is biztosít mind a vállalatok, mind a munkavállalók számára. A technológia virtuális munkaerőként forradalmasíthatja a munkahelyeket, tehermentesítve az embereket, ami fontosabb feladatokra fordítható kapacitásokat szabadít fel. Az agentic MI ennek köszönhetően képes lesz magas szintű csapattagként működni, és olyan összefüggésekre rávilágítani, amelyek a humán csapattagok számára észrevétlenek.
A Gartner szerint 2028-ra a napi döntések 15 százalékát hozza meg ilyen rendszer önállóan, szemben a jelenlegi 0 százalékkal. Ezért mind a vállalatoknak, mind a munkavállalóknak érdemes elkezdeniük a felkészülést erre a jövőre.
Nem árt már most barátkozni az ügynökökkel
Ahhoz, hogy lépést tudjanak tartani a fejlődéssel, az OpenText szakértői szerint a vállalatoknak célszerű folyamatosan fejleszteniük MI-képességeiket, működésük rugalmasságát és innovációs kultúrájukat. Az a cég fogja tudni jól kihasználni az agentic MI előnyeit, amely már most is használja a legmodernebb MI-ügynököket.
Ilyen megoldásokat az OpenText ügyfelei számos területen alkalmaznak. Jó példa erre az ügyfélélmény javítására szolgáló IT Operations Aviator. Az MI-alapú virtuális asszisztens könnyen érthető nyelven kommunikál, és a vállalat saját információbázisára támaszkodva segíti a felhasználókat abban, hogy önállóan találják meg a megoldást a leggyakoribb problémákra. Az eszköz egyúttal a hibajegyek kezelését is egyszerűbbé teszi az ügyfélszolgálatos munkatársak számára, míg az IT-személyzetet a hibák elhárításában támogatja.