Pivotal CRM-et vezetett be az LLP a Sodexho Pass Hungáriánál.
Az ügyfélközpontú beruházás célja elsősorban az ügyféladatok kezelésére, valamint az értékesítés és a marketing napi munkafolyamatainak automatizálására terjed ki. Az LLP által a közelmúltban elvégzett kutatás szerint többnyire még csak a szolgáltatással és a kereskedelemmel foglalkozó vállalatok, azoknak is csak egy töredéke használ ügyfélkapcsolati megoldásokat.
A hatályos jogszabályok szerint a Sodexho Pass utalványok egy meghatározott értékhatárig adómentesen adhatók a dolgozók részére, e határ felett pedig a pénzbeli juttatásoknál jóval kedvezőbb adók terhelik. Ezeket a különböző célra felhasználható utalványokat (pl. étel, melegétel, sport, iskolakezdési, stb.) ma már több mint 6 000 vállalat 750 000 dolgozója, 27 000 egységből álló beváltóhelyen keresztül használhatja fel. Ezek hatékony koordinálására a szolgáltatási utalványértékesítés területén tevékenykedő Sodexho Pass Hungária Kft. ez év tavaszán írt ki pályázatot. Az ügyfélkapcsolati folyamatok CRM rendszerrel való korszerűsítésére vonatkozó tendert az üzleti és pénzügyi szoftverekkel foglalkozó LLP Budapest a Pivotal megoldásával nyerte meg.
A 40 felhasználó által hozzáférhető, az LLP Budapest és a Sodexho Pass Hungária Kft. munkatársai által közösen, mindössze 4 hónap alatt bevezetett megoldás hatékonyabbá teszi az ügyféladatok, a marketing feladatok, az értékesítési lehetőségek és tervek kezelését, valamint a dokumentációs feladatok ellátását. A Pivotal megfelelő testre szabásával a rendszer teljes mértékben igazodik a cég felépítéséhez és adatstruktúrájához, és az integrált adatbázis használatával elkerülhető lett a többszöri adatfelvitel, és közvetlen kapcsolat jött létre a megrendelő által használt vállalatirányítási rendszerrel.
"Az utalványrendszer egymásra épülő, térben és időben egymástól elkülönülő tranzakciók folyamata, melynek működtetése nagyfokú szervezettséget és körültekintést igényel. A Sodexho Pass célja a Pivotal CRM megoldással, hogy nagyméretű ügyfél- és partnerbázisát és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat minél pontosabban és átláthatóbban, a lehető legmagasabb színvonalon teljesítse." - mondta Bessenyey Bálint, a Sodexho Pass Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
"A professzionális CRM megoldás iránti igény már Magyarországon is nagyon sok cégnél felmerül, viszont ma még csak a bátrabb és kezdeményező cégek vállalják a beruházást, holott ez igen gyorsan megtérül a munkafolyamatok automatizálhatóságával, az információ hatékony feldolgozásával és a tudás biztonságos megosztásával." - mondta Barbara Dreska, az LLP Budapest és az LLP Csoport ügyvezető igazgatója.
Bár Magyarországon is egyre nagyobb szükség lenne a professzionális ügyfélkezelés elterjedésére, az LLP Budapest által 700 kis- és közepes méretű vállalkozás körében ez év nyarán végzett vizsgálatból is kiderül, hogy többnyire még csak a szolgáltatással és a kereskedelemmel foglalkozó vállalatok, azoknak is csak egy töredéke használ ügyfélkapcsolati megoldásokat.
Ezekről a cégekről (pl. kereskedelmi képviseletek, nagykereskedelmi láncok, stb.) már az is elmondható, hogy tudatosan keresik azokat a megoldásokat, melyek a kereskedelmi, a marketing vagy az ügyfélszolgálati feladatok informatikai támogatását segítik.