Ügyfél-orientáció, agilitás és tudás; Microsoft megoldásokra építve

Az ügyfél-orientáció, a gyors reagálás és a tudásvolumen a jövő vállalatának kulcsparaméterei Pascal Hureau, a Gartner piackutató cég szakértője szerint, aki a Microsoft Üzleti megoldások című konferenciáján az”Általános piaci trendek az üzleti alkalmazások terén” címmel tartott előadást. Majd az internetes üzleti szolgáltatások alkalmazhatóságát, előnyeit mutatta be, néhány konkrét eseten keresztül Rune Zakariassen, az Accenture norvég szakértője.

Egy olyan dilemmára hívta fel a figyelmet előadásában Pascal Hureau, ami a fokozódó globalizáció időszakában minden gazdasági ágazatra kiterjed. A világgazdasági fejlődés megtorpanása, az e során jelentkező költség visszaszorítások, és a nyilvántartások átláthatósága iránti igény olyan piaci környezetben jelentkeznek, ahol a rugalmasság, az alkalmazkodóképesség lételemei minden nyitott vállalkozásnak. A költségvetések redukálása, az adatvédelem, az innováció és a vele járó kockázat sok modern vállalat prioritása – hangsúlyozta Gartner szakértője. 2007-re az ügyfél-orientáció, az agilitás és a tudás, mint tőke lesznek a versenyképesség legfontosabb szempontjai egy olyan piacon, amire nem különböző cégek, hanem – a több vállalkozás összekapcsolásával létrejövő - értéktermelő láncok konkurenciája a jellemző. A fent említett összekapcsolás hatékonyságán múlik a jövő, ezért egy olyan hálózat kiépítése válik szükségessé, amely az ellátási-lánc menedzsmentet, az ügyfélkapcsolat kezelést, a különböző alkalmazásokat egy áttekinthető rendszerbe integrálja, lehetővé téve a menedzsment számára a kapacitások, lehetőségek összehangolását, optimális kiaknázását. Ez a folyamat a webes szolgáltatásokkal már elkezdődött és egy olyan mértékű integráció irányába halad, amelyben a Microsoft által kifejlesztett .NET (azaz a platformfüggetlen, több programozási nyelvvel kompatibilis) technológián alapuló megoldások, egy közös keretrendszerben képesek lesznek az üzleti folyamatok teljes skáláján megoldásokkal szolgálni - emelte ki a céltudatos, folyamatorientált és gyors befektetési reagálás szükségességét az előadó.



Az internetes üzleti szolgáltatások alkalmazhatóságát, előnyeit mutatta be, néhány konkrét eseten keresztül Rune Zakariassen, az Accenture norvég szakértője, a plenáris ülés harmadik, egyben utolsó előadójaként. Példáiban az a közös, hogy mind a Microsoft technológiára épülnek.

A Netaxept projektet 1999-ben fejlesztett ki a cég, és az – elterjedőben levő - internetes áruházak forgalmának lebonyolítását szolgálja. Az igény azért jelentkezett, mert a web-alapú kereskedelemben a biztonságos hitelkártyás fizetések és a logisztikai feladatok menedzselése túl nagy terhet rótt a vállalkozókra, és ők inkább a „hogyannal” voltak elfoglalva, semmint a „mittel”.

Az Accenture második nagyméretű projektje 2001 nyarán valósult meg a Telenor, Norvégia vezető telefonszolgáltatójának kérésére. A projekt – amely teljes mértékben a Microsoft .NET keret-rendszerére épül - célja egy olyan hatékony, személyre szabott, internet-alapú ügyfélszolgálat létrehozása volt, amely bármikor, bárhonnan és bármilyen – addig call-centereken keresztül nyújtott – szolgáltatás elérésére alkalmas. A termék komoly fejlesztői tevékenységet követő bevezetése óta a Telenor eChannel szolgáltatása nyomán az ügyfelekkel való kommunikálás zökkenőmentésebbé vált, több terméket sikerült értékesíteni, az ügyfélhűség nőtt, és mindez egy jelentős mértékű – a létszámcsökkentés eredményeként elért – költségcsökkentés mellett következett be.

A harmadik – még fejlesztés alatt álló – ismertetett projekt az AltInn, amelynek célja egy közös elektronikus jelentés-továbbító közeg létrehozása, amelyben megfelelő adatok közlekednek a magánszemélyek, vállalatok és a közigazgatási, ellenőrzési, nyilvántartó szervek (például a statisztikai hivatal) és hatóságok között, biztonságos keretekben. A nyilvánvaló előnyök mögött számos hátrány is meghúzódik - például a fejlettebb adatközvetítési protokollok relatív hiánya -, amelyek figyelembevételével nehéz megjósolni az Altinn alkalmazhatóságát. Ami azonban biztos, hogy a webalapú szolgáltatások költséghatékonyak, és létrehozásuk, működtetésük, fejlesztésük hatékonysága merőben meg fogja határozni a jövő piaci versenyét.

Vityi Péter nyitóelőadása

Takács Péter és Ládonyi János az MBS-ről (I. szekció)

Mező Gyula és Kővári Gábor az InfoCitiről (II. szekció)

Dénes Gábor az intranetről és a portálokról (III. szekció)

Bátorfi Péter és Inotay Balázs a Microsoft BizTalkról (IV. szekció)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo