Ugyanazt műveli az index és az origo

A kis internetes cégek nem mennek a tőzsdére, hanem a már ott lévő, konszolidált üzletmenettel rendelkező, nagy internetes cégek vásárolják fel őket - mondta Simó György, a T-Online Magyarország Zrt. vezérigazgatója kedden Tihanyban, az Internet Hungary 2006 konferencia fórumán.

A felvásárlások, összeolvadások és a tőzsde témaköréről tartott fórumon Simó György hangsúlyozta: úgy látja, hogy nem szerves fejlődés révén nőnek az internetes cégek, hanem felvásárlásokkal. Példaként említette, hogy a Cisco például felvásárolt mintegy 100 céget az elmúlt 6-8 évben, s a növekedésének az egyik alapja, hogy folyamatosan felvásárol perspektivikus, új technológiákat reprezentáló kis cégeket. Ugyanezt műveli a Google is, illetve Magyarországon az Index, az Origo és a Startlap  - tette hozzá. 

"Ennek a játéknak ugyanis a neve a látogatottság, aminek nőnie kell, illetve meg kell akadályozni, hogy a vezető pozíció visszaessen" - vélekedett Simó, aki szerint az első nagy akvizíciójuk a freemail volt, amelyet egy nonprofit alapítványtól vettek meg, s akkor volt 120 ezer freemail felhasználó, ma pedig már eléri a számuk a kétmilliót. A T-Online nem feltétlenül vásárlással tesz a portfólió részévé valamely céget, hanem például tartós szerződéssel.

Centralizált piac kell

A vezérigazgató rámutatott, hogy öt éven belül szinte minden mobil telefon alkalmas lesz e-mail küldésére, alapszintű internetezésre. Szavai szerint az internetes médiumok mögött van az erő, mert szerinte több újságolvasó és tévénéző nem lesz, viszont egyre több az internetes információt fogyasztó ember. A növekedés arról fog szólni, hogy komoly üzleti vállalkozások jelennek meg a médiumukban, de a szolgáltató szférában és a kereskedelemben is, s minél nagyobb lesz az internetezők köre, annál jobban élnek meg - vélekedett, megjegyezve: mindig szükség lesz azonban arra, hogy centralizált struktúrájú piacok jöjjenek létre.

Simó György szerint a magyar internet nem fejlődne, ha nem három tőkeerős cég húzná. Rámutatott: a magyar elektronikus kereskedelem nem fejlődik, mert  nincsenek mögötte komoly befektetések és egy centralizált struktúra. Szerinte ezt a fejlődést vagy a tőzsdei kapitalizáció tudja dinamizálni, vagy pedig a tőkeerős cégek.

Tőzsdére kellene menni

Korányi G. Tamás, a Napi Gazdaság című lap képviseletében azt hangsúlyozta, hogy a magyar internetes cégek növekedésének, illetve látókörbe kerülésüknek egyik lehetséges útja a tőzsde. Gerentsér Imre, a Sanoma képviseletében elmondta: felvásárláskor nem lényeges szempont számukra, hogy a magyar internetes cég  jelen van-e a tőzsdén vagy sem. Egyszerűen azért, mert nagyon kevés van ott, másrészt pedig  olyan stádiumban lévő vállalkozások voltak számukra érdekesek, amelyek még kicsik a tőzsdére kerüléshez - mutatott rá. Megjegyezte: a Sanoma - amelyet a helsinki tőzsdén jegyeznek - már belépett a televíziós piacra is a Story TV indításával. 

Vaszily Miklós, az Index képviselője azt hangsúlyozta, hogy a tőzsde nem szerepel a terveik között, ugyanis nem az a stratégiai céljuk, hogy hogyan adják el a céget, hanem hogy miként építsék azt tovább. Közölte: az Index a magyar internetes tartalomgyártó piac egyik meghatározó szereplője kíván lenni stabilan. Vaszily szerint forr az internetes piac, azaz igen gyorsan kerülnek ki új szolgáltatások, s ma nem az eladás, hanem inkább a piaci részesedés-növelés a cél. Szerinte a következő évek egyik nagy kérdése az lesz, hogy milyen egyensúly alakul ki a fogyasztók által generált tartalom és a saját tartalomgyártás között.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo