Telephely: 3300 Eger, Sas út 94.
Telefon: 06 (36) 312-787
www.spectonet.hu
Hogyan indult el a távfelügyeleti szolgáltatásuk?
- Az internet alapú távfelügyelet lényege, hogy a biztonsági kamerák a képet internet segítségével egy központba továbbítják, ahol diszpécser figyeli az eseményeket. Ezt kivonuló szolgálattal kombinálva teljes értékű biztonsági szolgáltatást nyújt a távfelügyeletet végző cég. 2007-ben még gyerekcipőben járt ez a technológia, a szolgáltatók nem tudtak akkora sávszélességet biztosítani, amely megfelelt volna az igényeknek.
Az országban elsőként kezdtünk ilyen technológiával dolgozni, ezért megfeszített fejlesztésekre volt szükség ahhoz, hogy az akkor még drága technológia mellett megfizethető, de megfelelő minőségű szolgáltatást nyújthassunk. Később, a szélessávú internet rohamos terjedésével könnyebb helyzetbe kerültek ügyfeleink, mert díjat csökkenthettünk és dinamikusabban fejlődhettünk. Ekkor kezdődtek a tárgyalások pillanatnyilag legjelentősebb partnerünkkel, a Sága Foods Zrt.-vel. Mára tizennégy termelő telephelyüket felügyeljük.
Miért ajánlott a távfelügyelet?
- Ha üzleti szempontból nézzük egy távfelügyeleti rendszer működését, az ügyfél finanszírozza az infrastruktúra és az internetvonal kiépítését, majd havi díjat fizet a technológia használatáért, a diszpécserközpont és a kivonuló szolgálat működtetéséért. Egy három-négy kamerából álló rendszer negyven-ötvenezer forintból fenntartható, míg egyetlen őr foglalkoztatása is több százezer forintba kerülhet. Ráadásul alacsonyabb biztonsági szintet is jelent, a kiküszöbölhetetlen emberi hibák miatt. Az általunk használt piacvezető biztonságtechnikai szoftver a Netavis, amely 2007-óta üzembiztos, ezt szintén piacvezető Axis kamerákkal és videoszerverekkel kombináljuk, ami az ügyfeleknek olyan minőséget jelent, mintha luxusautóval furikáznának. Az ügyfél bármikor elérheti az élőképet, az archívumot és a rendszereseményeket is. Az előfizetéssel hozzáférést kap, amellyel a megfelelő jogosultságokkal bármikor hozzáfér az anyagokhoz. Emellett a diszpécserközpontban elhelyezett kamerák segítségével az ügyfelek a központban folyó munkát is figyelemmel kísérhetik.
Miért különösen fontos a cég számára a megfelelő informatikai háttér biztosítása?
- Az informatikai háttér szolgáltatásunk alappillére, amiben nem köthetünk kompromisszumot. Kevés olyan szolgáltató van, amely nemcsak megfelelő technikai szolgáltatást nyújt, de ügyfélbarát megközelítéssel és vállalható árakkal dolgozik. Számunkra fontos, hogy a mi érdekeinket képviselje, az egyedi igények megvalósításától kezdve az IT csapat hozzáállásáig vagy egy szerveroldali rendszerhiba esetén a támogatás minőségéig. Mivel ilyen esetben a teljes munka lehetetlenné válik, szükség van többszörös biztosításra, redundáns internetkapcsolatokkal, olyan kiszolgáló technológiával, szerveroldali IT infrastruktúrával, amely többszörösen túlbiztosított, hogy így megfelelő szolgáltatást nyújthassunk ügyfeleinknek.
Miért van szükség külső szolgáltatóra?
- Magyarországon bár lakossági szinten nagyot fejlődött az internet-sávszélesség, üzemeltetői szinten a szerveroldali sávszélesség még mindig erősen Budapest központú, így nem valósítható meg ilyen infrastruktúra és sávszélesség a fővárostól távolabb, például a mi egri központunkban sem. Egy ilyen infrastruktúra saját kiépítése nem térülne meg, mivel az optikai kábeleket a fővárosból kellene idevezetni, ezért külső szolgáltatóval kötöttünk szerződést.
Hogyan választották ki a megfelelő partnert?
- A kezdeti tevékenység tapasztalatai alapján egy fő partnert választottunk a teljes infrastruktúra üzemeltetésére - ez fontos, főleg az esetleges problémák kezelése esetén. Pár hónapja szolgáltatót váltottunk. A választás az Invitelre esett a jobb minőség, kedvezőbb feltételek és a lehető legjobb ügyfélközpontú hozzáállás miatt.
Ami pedig talán a legfontosabb ok volt, hogy a Kozma utcai DataCenter az ország legmodernebb, európai szintű technológiával rendelkező objektuma. A mi rendszerünk moduláris eloszlásban jelen pillanatban tíz kiszolgáló számítógép üzemeltetését végzi, amelyhez dedikált IP címeket, szünetmentes áramellátást 99,999 százalékos rendelkezésre állással, N+2-es kiépítésben légkondicionálással ellátott helyiséget, nagyon erős biztonsági szolgálatot, dedikált rack szekrényt kapunk, illetve a DataCenter telekommunikációs betáplálását szintén 99,999 százalékos SLA-val, melyből jelen pillanatban 1 gigabit/szekundum átlagos sávszélességet használunk ki. Mivel ez skálázható, így további nagy volumenű partnerek meghódítására is van kapacitásunk.
Mit jelent az Invitel által biztosított rendszer az ügyfelek számára?
- A felügyelt végpontokon a kamerák által felvett képanyagot Budapestre rögzítik a szervereink, az anyagokhoz az ügyfelek interneten férhetnek hozzá. A hatalmas sávszélességnek és megbízható működésnek köszönhetően az ottani szerverhez bárki csatlakozhat, akár több száz ügyfél egyidejű csatlakozását is képes kezelni.