Tarolnak az online hirdetések

Bár egyre jobban terjeszkednek az internetes reklámok, a reklámkiadások egyharmadát még mindig a nemzeti tv-k viszik az USA-ban - állapította meg elemzésében a TNS Media Intelligence.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A nemzetközi médiakutató cég felmérte, hogy az év első felében a hirdetők a tavalyi első félévhez képest 0,3 százalékkal csökkentették a reklámkiadásaikat, így idén eddig 73 milliárd dollárt költöttek erre a célra. Az összes amerikai reklámkiadás egyharmadát adó ötven cég ennek megfelelően jelentősen megkurtította hirdetési költségvetését. (Egy nemzetközi tanulmány nemrég kimutatta, hogy az internetes reklámok idén várhatóan megelőzik a rádiós hirdetéseket, a piac pedig leginkább Közép-Kelet-Európában és a Közel-Keleten bővül.)

A legnagyobb mértékben az év első felében az internetes, vonali hirdetések piaca nőtt, 17,7 százalékkal 5,52 milliárd dollárra. Ezzel az internet messze megelőzi a többi reklámhordozó növekedését: a fogyasztói magazinokban 6,9 százalékkal 11,50 milliárd dollárra, az utcai reklámfelületeken 3,6 százalékkal 1,90 milliárd dollárra, a kábeltévékben 2,8 százalékkal 8,38 milliárd dollárra emelkedett a reklámkiadás.

Eközben csökkent a televíziókban, a rádiókban és a nyomtatott sajtóban közzétett reklámokra fordított összeg. A különböző televíziós reklámok 3,6-5,4 százalékkal estek vissza, 21 milliárd dollárra. A sajtóban megjelenő reklámokra 5,7 százalékkal kevesebbet, 11 milliárd dollárt fordítottak a hirdetők, rádiós hirdetésekre 2,7 százalékkal kevesebbet, 5,14 milliárd dollárt költöttek.

Az idei első félévben a legtöbbet a pénzügyi szolgáltatók költöttek reklámra, a második helyen a távközlési cégek, a harmadikon a helyi szolgáltatásokat, illetve szórakozási lehetőségeket kínáló cégek, a negyediken autóipari cégek álltak.

Mindazonáltal még mindig a nemzeti televíziós csatornahálózat vezet a reklámpiacon: a reklámkiadások 32,8 százalékát szerezte meg az első félévben, 20 százalékkal a magazinok következnek, a lapok részesedése 17,8 százalékos, a helyi televízióké 10,8 százalékos, az interneté 7,6 százalékos, a rádióké 7,1 százalékos volt.

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo