Tarolnak az online hirdetések

Bár egyre jobban terjeszkednek az internetes reklámok, a reklámkiadások egyharmadát még mindig a nemzeti tv-k viszik az USA-ban - állapította meg elemzésében a TNS Media Intelligence.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemzetközi médiakutató cég felmérte, hogy az év első felében a hirdetők a tavalyi első félévhez képest 0,3 százalékkal csökkentették a reklámkiadásaikat, így idén eddig 73 milliárd dollárt költöttek erre a célra. Az összes amerikai reklámkiadás egyharmadát adó ötven cég ennek megfelelően jelentősen megkurtította hirdetési költségvetését. (Egy nemzetközi tanulmány nemrég kimutatta, hogy az internetes reklámok idén várhatóan megelőzik a rádiós hirdetéseket, a piac pedig leginkább Közép-Kelet-Európában és a Közel-Keleten bővül.)

A legnagyobb mértékben az év első felében az internetes, vonali hirdetések piaca nőtt, 17,7 százalékkal 5,52 milliárd dollárra. Ezzel az internet messze megelőzi a többi reklámhordozó növekedését: a fogyasztói magazinokban 6,9 százalékkal 11,50 milliárd dollárra, az utcai reklámfelületeken 3,6 százalékkal 1,90 milliárd dollárra, a kábeltévékben 2,8 százalékkal 8,38 milliárd dollárra emelkedett a reklámkiadás.

Eközben csökkent a televíziókban, a rádiókban és a nyomtatott sajtóban közzétett reklámokra fordított összeg. A különböző televíziós reklámok 3,6-5,4 százalékkal estek vissza, 21 milliárd dollárra. A sajtóban megjelenő reklámokra 5,7 százalékkal kevesebbet, 11 milliárd dollárt fordítottak a hirdetők, rádiós hirdetésekre 2,7 százalékkal kevesebbet, 5,14 milliárd dollárt költöttek.

Az idei első félévben a legtöbbet a pénzügyi szolgáltatók költöttek reklámra, a második helyen a távközlési cégek, a harmadikon a helyi szolgáltatásokat, illetve szórakozási lehetőségeket kínáló cégek, a negyediken autóipari cégek álltak.

Mindazonáltal még mindig a nemzeti televíziós csatornahálózat vezet a reklámpiacon: a reklámkiadások 32,8 százalékát szerezte meg az első félévben, 20 százalékkal a magazinok következnek, a lapok részesedése 17,8 százalékos, a helyi televízióké 10,8 százalékos, az interneté 7,6 százalékos, a rádióké 7,1 százalékos volt.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo