Tarolnak az online hirdetések

Bár egyre jobban terjeszkednek az internetes reklámok, a reklámkiadások egyharmadát még mindig a nemzeti tv-k viszik az USA-ban - állapította meg elemzésében a TNS Media Intelligence.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A nemzetközi médiakutató cég felmérte, hogy az év első felében a hirdetők a tavalyi első félévhez képest 0,3 százalékkal csökkentették a reklámkiadásaikat, így idén eddig 73 milliárd dollárt költöttek erre a célra. Az összes amerikai reklámkiadás egyharmadát adó ötven cég ennek megfelelően jelentősen megkurtította hirdetési költségvetését. (Egy nemzetközi tanulmány nemrég kimutatta, hogy az internetes reklámok idén várhatóan megelőzik a rádiós hirdetéseket, a piac pedig leginkább Közép-Kelet-Európában és a Közel-Keleten bővül.)

A legnagyobb mértékben az év első felében az internetes, vonali hirdetések piaca nőtt, 17,7 százalékkal 5,52 milliárd dollárra. Ezzel az internet messze megelőzi a többi reklámhordozó növekedését: a fogyasztói magazinokban 6,9 százalékkal 11,50 milliárd dollárra, az utcai reklámfelületeken 3,6 százalékkal 1,90 milliárd dollárra, a kábeltévékben 2,8 százalékkal 8,38 milliárd dollárra emelkedett a reklámkiadás.

Eközben csökkent a televíziókban, a rádiókban és a nyomtatott sajtóban közzétett reklámokra fordított összeg. A különböző televíziós reklámok 3,6-5,4 százalékkal estek vissza, 21 milliárd dollárra. A sajtóban megjelenő reklámokra 5,7 százalékkal kevesebbet, 11 milliárd dollárt fordítottak a hirdetők, rádiós hirdetésekre 2,7 százalékkal kevesebbet, 5,14 milliárd dollárt költöttek.

Az idei első félévben a legtöbbet a pénzügyi szolgáltatók költöttek reklámra, a második helyen a távközlési cégek, a harmadikon a helyi szolgáltatásokat, illetve szórakozási lehetőségeket kínáló cégek, a negyediken autóipari cégek álltak.

Mindazonáltal még mindig a nemzeti televíziós csatornahálózat vezet a reklámpiacon: a reklámkiadások 32,8 százalékát szerezte meg az első félévben, 20 százalékkal a magazinok következnek, a lapok részesedése 17,8 százalékos, a helyi televízióké 10,8 százalékos, az interneté 7,6 százalékos, a rádióké 7,1 százalékos volt.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo