Szinte mindenki fejleszt

A magyarországi vállalatok csupán hat százaléka nem tartja fontosnak az infokommunikációs fejlesztéseket, a cégek többsége hangsúlyt fektet erre, sőt 45 százalékuk különösen fontosnak tartja az IT-modernizációt - derül ki a Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság (SZVT) legfrissebb felméréséből.

A szervezet az SAP és a Sun Microsystems szakmai támogatásával elvégzett kutatásához 800 cég informatikai vezetőjének válaszait vette alapul. A vállalatok fele a személyi számítógépek, munkaállomások bővítésére költ ebben az évben. A belső hálózat fejlesztésére, integrált vállaltirányítási szoftverre és szerverre a vállalatok több mint 40 százaléka áldoz.

Az irodai szoftverek és az internet hálózat fejlesztésére a cégek 30-33 százaléka költ. A csoportmunka megoldásokra 24 százalékuk fordít pénzt. A tudásmenedzsment szoftverek és az elektronikus oktatási rendszerek vásárlását tervezik a legkevesebben, a cégek 11 százaléka.

A felmérés kitért arra is, hogy a vállalatok 40 százaléka rendelkezik fejlesztési ütemtervvel az informatikai rendszerekre vonatkozóan. Erre mindenképpen szükség van, hiszen a számítógép-használat elterjedtség terén az EU-ban az utolsó előtti helyen állunk.

A fejlesztési ütemterv gyakorisága a cégmérettel együtt növekszik, a 2,5 milliárd forint feletti bevételű cégek 53 százalékának van ilyen terve, az 1,5 és 2,5 milliárd forint közötti kategóriában ez az arány 41-re, a 0,5 és 1,5 milliárd forint közöttiben pedig 33 százalékra csökken.

Az 500 millió alatti árbevételű vállalatok 18 százalékánál alkalmaznak fejlesztési ütemtervet. A vállalatok több mint felénél minimum egy évre, de maximum három évre készítenek fejlesztési tervet. Ennél rövidebb időszakra a cégek egynegyede, hosszabb időszakra egyhetede tervez - derült ki a kutatásból.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo