Az amerikai iskolai mészárlásokat követően számos tanulmány foglalkozott az erőszakot ábrázoló számítógépes játékok, például a Grand Theft Auto sorozat népszerűsége és a való világban elkövetett gyilkosságok közötti összefüggésekkel. Karen Sternheimer a Dél-kaliforniai Egyetem kutatója szerint a bűnügyi statisztikák azt bizonyítják, hogy nincs kapcsolat virtuális és a valódi erőszak között.
"Több elemzés szerint is agresszívvá teszik a felhasználókat a lövöldözős játékok. Ez igaz lehet, viszont ettől még nem követnek el több erőszakos cselekedetett a játékosok az utcán, mint egyébként tennék. A számítógépes játékok eladása megsokszorozódott 1996 és 2008 között, és jelenleg az amerikai háztartások több, mint a kétharmadában játszanak valamilyen játékprogrammal, miközben ez alatt az idő alatt az erőszakos bűncselekmények miatti letartóztatások száma húsz százalékkal csökkent, a fiatalkorúak által elkövetett gyilkosságok száma, pedig a harmadával esett vissza." - nyilatkozta Sternheimer a Reutersnek.
A játékok és az erőszak közötti összefüggéseket kutató professzor nem tudta megmondani, hogy mi lehet az oka a visszaesésnek a gyilkosságok számában, de úgy véli, hogy az emberek legtöbbször társadalmi és gazdasági okokból követnek el bűncselekményeket, nem pedig azért, mert egy játékban megöltek valakit.