Sávszélesítés - mit lépnek a többiek?

A Magyar Telekom (MT) által végrehajtott sávszélesítési akciót követően a piac többi szereplőjének is lépni kell vagy kellene. A kép e tekintetben elég vegyes.

Érdemes tisztázni, mi is a helyzet gyorsítás terén. A sokat reklámozott sávszélesség-növelést a hardver gazdája, a Magyar Telekom (MT) hajtja végre, vagyis minden előfizető, aki a cég területén él, számíthat a növekedésre. A sávszélesség-növelés, hogy szűkítsük a kört, csak az ADSL előfizetéseket érinti, a kábelesek a T-Online szerint legfeljebb reménykedhetnek egy 2007-es emelésben.

A UPC, az egyik legerősebb versenytárs szerint a szélesítés egyébként indokolatlan, és abban se biztosak, hogy a Telekom be tudja tartani az ígéreteit. Valamilyen reakcióra biztos számíthatnak az előfizetők, akár sávszélesség-növelésre, akár más pluszra.

Az IT.newsnak a cégnél elmondták, a technikai adottságaik alapjánt akár 30 Mps-ot is elbírnának. A UPC tehát gyorsíthat, de megvárja, hogyan reagálnak az előfizetők. A másik, immár sokkal erősebb versenytárs, az Invitel viszont néhány napja az egyesüléssel van elfoglalva, ami a hírek szerint akár egy évig is elhúzódhat, az ügyfeleik nem sok jóra számíthatnak sávszélesítés terén.

A cikk szerint a növelés az IPTV bevezetésével van összefüggésben (bár a MT és a T-Online papíron két külön cég), ami a kábeles UPC hűvös reakcióját is érthetővé teszi. Egy IPTV-felhasználó ugyanis akár 7 Mbps-ot is fogyaszthat, ha eléggé kihasználja a lehetőségeket (egyet néz és egy másikat rögzít).

Forrás: Isite.hu

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo