Óriási a bizonytalanság: van, amiben nem mernek gondolkodni a cégek

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves kutatási eredményei alapján visszaesés látszik a szektor informatikai beruházási hajlandóságában, a bank szakértője szerint akár versenyképességük megőrzésének kulcsa is lehet a digitális megoldások irányába történő fejlesztés.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kisebb visszaesés tapasztalható a hazai kkv szektor beruházási hajlandóságában, ami az informatikai jellegű fejlesztéseket illeti. A szektor gazdasági helyzetéről, kilátásairól és jövőbeli terveiről képet adó K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves kutatási adatai alapján látszik, hogy jelenleg 27 ponton áll az IT célú beruházási hajlandóságot ábrázoló mutató, ami 2 pontos visszaesés az előző negyedévhez képest.

Egy éves viszonylatban hullámzó a görbe: a tavalyi év azonos időszakában ugyancsak 27 pontos értéket mért az index, az év elején megjött a cégvezetők kedve a beruházásokhoz, így felment 34 pontra, onnan pedig egy kisebb nyári emelkedést leszámítva visszacsúszott a kiindulóponthoz.

„Úgy látjuk, hogy bizonytalanság jellemzi a hazai kkv-kat a jövőt illetően, az idei év makrogazdasági hatásai meglátszódnak a cégvezetők döntéseiben, sokan nem mernek fejlesztésekben gondolkodni. Magyarország egyik vezető pénzintézeteként ugyanakkor feladatunk felhívni a vállalkozók figyelmét arra, hogy versenyképességük megőrzése érdekében fontos lenne áldozniuk a digitalizációra. Számos pályázati lehetőség is segíti őket ebben, és például egy jó CRM rendszer sokat segíthet az ügyfelek megtartásában, akvirálásában” – mondta el Oraveczné Németh Ildikó, a K&H Lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.

 

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo