Óriási a bizonytalanság: van, amiben nem mernek gondolkodni a cégek

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves kutatási eredményei alapján visszaesés látszik a szektor informatikai beruházási hajlandóságában, a bank szakértője szerint akár versenyképességük megőrzésének kulcsa is lehet a digitális megoldások irányába történő fejlesztés.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kisebb visszaesés tapasztalható a hazai kkv szektor beruházási hajlandóságában, ami az informatikai jellegű fejlesztéseket illeti. A szektor gazdasági helyzetéről, kilátásairól és jövőbeli terveiről képet adó K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves kutatási adatai alapján látszik, hogy jelenleg 27 ponton áll az IT célú beruházási hajlandóságot ábrázoló mutató, ami 2 pontos visszaesés az előző negyedévhez képest.

Egy éves viszonylatban hullámzó a görbe: a tavalyi év azonos időszakában ugyancsak 27 pontos értéket mért az index, az év elején megjött a cégvezetők kedve a beruházásokhoz, így felment 34 pontra, onnan pedig egy kisebb nyári emelkedést leszámítva visszacsúszott a kiindulóponthoz.

„Úgy látjuk, hogy bizonytalanság jellemzi a hazai kkv-kat a jövőt illetően, az idei év makrogazdasági hatásai meglátszódnak a cégvezetők döntéseiben, sokan nem mernek fejlesztésekben gondolkodni. Magyarország egyik vezető pénzintézeteként ugyanakkor feladatunk felhívni a vállalkozók figyelmét arra, hogy versenyképességük megőrzése érdekében fontos lenne áldozniuk a digitalizációra. Számos pályázati lehetőség is segíti őket ebben, és például egy jó CRM rendszer sokat segíthet az ügyfelek megtartásában, akvirálásában” – mondta el Oraveczné Németh Ildikó, a K&H Lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo