A kísérlet tavaly novemberben indult egy kisebb csoport hirdető bevonásával, akik 50 lapban helyezhettek el hirdetéseket. A cég mostantól minden AdWord ügyfelének elérhetővé teszi a szolgáltatást, mely 225 újság hirdetési helyeit kínálja. Harminckettőt a 35 legnagyobb nagyvárosi lap közül, részt vesz a programban a The New York Times, a Washington Post és a Chicago Tribune is.
Mint az egyik programban részt vevő sajtótermék képviselője elmondta, a Google PrintAds leginkább olyan hirdetőket hozott az újsághoz, akik vagy túl kis költéssel rendelkeztek ahhoz, hogy országos lapokban hirdessenek, vagy a vállalkozásuk leginkább online üzemel.
Eközben a Yahoo is beleerősített szintén novemberben indított sajtóhirdetési partnerkapcsolatai építésébe, 176-ról 400-ra növelve a résztvevő újságok számát. Igaz, ők a másik végéről közelítik meg a dolgot; a Yahoo az újságoknak segédkezik abban, hogy a hirdetők honlapjaikon is reklámozzanak.
A Google és kelet-európai klónja, az Etarget egyre másra újítják meg termékpalettáikat a hirdetők kegyeit keresve.