Novemberben indul a Disney és a Netflix háborúja

Már egy éve tudtuk, hogy a Disney óriási kihívást jelent majd a Netflixnek, de most, a részletek nyilvánosságra kerülésével már látható, hogy hatalmas verseny kezdődik a streamingszolgáltatók piacán. A gyilkos versennyel, ha valaki nyerhet, akkor az a fogyasztó lesz.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Novemberben, egész pontosan november 12-én indul a Disney streamingszolgáltatása, a Disney+. Az új platform teljes éves előfizetési díja az amerikai piacon 69 dollár 90 cent (mintegy 19600 forint), a havidíja pedig 6,90 dollár, 1960 forint lesz. A novemberi indulás után a szolgáltatás két éven belül elérhető lesz a világ legtöbb régiójában, 2024-re pedig már a 90 millió felhasználót sem zárta ki a Disney vezetője, Robert Iger.

A piac azonban meglehetősen sűrű. A jelenlegi vezető Netflix már most csak az Egyesült Államokban 60 millió felhasználóval rendelkezik, világszerte pedig már most meghaladta a 140 millió felhasználót. A szolgáltatás Magyarországon is elérhető, mintegy 3 ezer forintos havidíjért.

Kép: Pixabay

Az Apple is a napokban jelentette be, hogy saját streaming-platformot indít, méghozzá olyan nevek alkotásaival, mint Steven Spielberg, vagy J. J. Abrams, Reese Witherspoon. Ugyanakkor az Apple várható ára még nem tudható.

Ezzel szemben a Disney a saját gyártású exkluzív tartalmakkal fog nagyot dobbantani. A nemrégiben megszerzett Marvel szuperhősök, a Pixar filmek, vagy a Star Wars franchise csak a saját platformon lesz elérhető, a konszern már évek óta vonja ki más platformokról a filmjeit és sorozatait. A jelenlegi és jövendő kasszasikerek, mint az Aladdin, vagy az új Oroszlánkirály pedig már csak a saját platformon futnak majd.

Egy biztos: minél nagyobb a tolongás a fogyasztók kegyeiért, annál gyilkosabb lesz az árverseny és annál több saját gyártású tartalmat kapunk majd a pénzünkért. Rövidtávon tehát mindenképpen jól járnak majd a fogyasztók.

A DVD-kölcsönzéstől a milliárdokig – a Netflix-sztori
Az egyszerű DVD-kölcsönzőből 20 év alatt milliárdos lett. A Netflix tulajdonosa hitelből alapította meg cégét, és egyedüli módszerével a zsúfolt piacon is ki tudott törni. A Békehadtest egykori tanára ma az Egyesült Államok egyik leggazdagabb embere.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo