Novemberben indul a Disney és a Netflix háborúja

Már egy éve tudtuk, hogy a Disney óriási kihívást jelent majd a Netflixnek, de most, a részletek nyilvánosságra kerülésével már látható, hogy hatalmas verseny kezdődik a streamingszolgáltatók piacán. A gyilkos versennyel, ha valaki nyerhet, akkor az a fogyasztó lesz.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Novemberben, egész pontosan november 12-én indul a Disney streamingszolgáltatása, a Disney+. Az új platform teljes éves előfizetési díja az amerikai piacon 69 dollár 90 cent (mintegy 19600 forint), a havidíja pedig 6,90 dollár, 1960 forint lesz. A novemberi indulás után a szolgáltatás két éven belül elérhető lesz a világ legtöbb régiójában, 2024-re pedig már a 90 millió felhasználót sem zárta ki a Disney vezetője, Robert Iger.

A piac azonban meglehetősen sűrű. A jelenlegi vezető Netflix már most csak az Egyesült Államokban 60 millió felhasználóval rendelkezik, világszerte pedig már most meghaladta a 140 millió felhasználót. A szolgáltatás Magyarországon is elérhető, mintegy 3 ezer forintos havidíjért.

Kép: Pixabay

Az Apple is a napokban jelentette be, hogy saját streaming-platformot indít, méghozzá olyan nevek alkotásaival, mint Steven Spielberg, vagy J. J. Abrams, Reese Witherspoon. Ugyanakkor az Apple várható ára még nem tudható.

Ezzel szemben a Disney a saját gyártású exkluzív tartalmakkal fog nagyot dobbantani. A nemrégiben megszerzett Marvel szuperhősök, a Pixar filmek, vagy a Star Wars franchise csak a saját platformon lesz elérhető, a konszern már évek óta vonja ki más platformokról a filmjeit és sorozatait. A jelenlegi és jövendő kasszasikerek, mint az Aladdin, vagy az új Oroszlánkirály pedig már csak a saját platformon futnak majd.

Egy biztos: minél nagyobb a tolongás a fogyasztók kegyeiért, annál gyilkosabb lesz az árverseny és annál több saját gyártású tartalmat kapunk majd a pénzünkért. Rövidtávon tehát mindenképpen jól járnak majd a fogyasztók.

A DVD-kölcsönzéstől a milliárdokig – a Netflix-sztori
Az egyszerű DVD-kölcsönzőből 20 év alatt milliárdos lett. A Netflix tulajdonosa hitelből alapította meg cégét, és egyedüli módszerével a zsúfolt piacon is ki tudott törni. A Békehadtest egykori tanára ma az Egyesült Államok egyik leggazdagabb embere.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo