Az előfizetői szerződésünket akár idő előtt is felmondhatjuk, ennek azonban viselnünk kell a következményeit. Ha készülékvásárlás fejében köteleztük el magunkat, mégis felmondjuk a szerződésünket annak lejárta előtt, meg kell fizetnünk a kedvezményt, amelyet a szolgáltató a készülékre adott. Amennyiben tarifakedvezményért cserébe vállalt szerződést mondunk fel idejekorán, a szolgáltatónk a már igénybe vett kedvezményünk összegét követelheti tőlünk – vagyis minél több ideig vettük igénybe az engedményes díjcsomagot, annál többet kell fizetnünk felmondás esetén. Egy idő után így valószínűleg már nem éri meg felmondanunk a meglévő szerződésünket, mert jobban járunk, ha egyszerűen megtartjuk, és kifuttatjuk azt.
Fontos, hogy előfizetőként 14 napon belül azonnali hatállyal felmondhatjuk a szerződésünket, ha a szolgáltatás minősége nem megfelelő. Ha a megvásárolt eszközünk hibásodik meg, a szavatossági és jótállási szabályoknak megfelelően élhetünk a jogainkkal az eladónál – vagyis a szolgáltatónál vagy kereskedőnél. Erről bővebben az NGM Fogyasztóvédelmi Portálján tájékozódhatunk. Érdemes a szerződéskötést követően mielőbb kipróbálni a szolgáltatást és a terméket is, hogy szükség esetén élni tudjunk a lehetőségeinkkel.