A mobilszolgáltatók régóta alkalmazott értékesítési stratégiája, hogy nulla forintért vagy rendkívül kedvező áron kínálnak értékes telekommunikációs eszközöket azoknak, akik ezzel egy időben határozott időre szóló előfizetői szerződést kötnek velük. A konstrukció igen népszerű, napjainkban az új mobilszolgáltatási szerződések 60 százaléka készülékvásárlással egybekötve jön létre – jellemzően az ügyfél 24 hónapos elköteleződésével. Fontos megjegyezni, hogy ha a szerződéshez nem kapcsolódik készülékvásárlás, csupán tarifakedvezmény, a szerződés legfeljebb 12 hónapos határozott időre jöhet létre, ennek lejárta után pedig határozatlan időtartamúvá válik. Az ügyfélre nézve ennek feltételei nem lehetnek hátrányosabbak a korábbi szerződése feltételeihez képest.
Nagyon fontos, hogy készülékvásárlás, illetve határozott idejű szerződés aláírása előtt mindig mérlegeljük az anyagi helyzetünket, mivel a szerződésből eredő szolgáltatási díjakat és – részletfizetés vagy áruhitel esetén – a készülék részleteit a vállalt időszakban folyamatosan fizetnünk kell majd.
Azt is vegyük figyelembe, hogy a készülékünk vételárának részletfizetési ideje meghaladhatja a 24 hónapot is: egyes szolgáltatóknál létezik 30, 36 és 48 hónapos futamidő is. Az előfizetők ezen gyakran átsiklanak szerződéskötéskor, de amikor később lecserélnék az addigra már gyakran elavulttá vált készüléküket, akkor szembesülnek vele, hogy az előfizetői szerződésüket ugyan már bármikor felmondhatják, meglévő eszközük részleteit azonban továbbra is fizetniük kell.