Nagy üzlet lesz a mobiltévé

Az Antenna Hungária és a Vodafone Magyarország szándéknyilatkozatot írt alá, amely szerint a cégek együttműködnek annak kialakításában, hogy milyen technikai feltételekkel, illetve milyen üzleti modell alapján indíthatók Magyarországon a DVB-H technológián alapuló mobiltelevíziós szolgáltatások. A megállapodás szerint a két cég tervezi, hogy várhatóan idén ősszel a szolgáltatás kereskedelmi bevezetését megelőző közös felhasználói teszteket folytat.

A földfelszíni digitális televíziózás egyik legígéretesebb új üzleti lehetősége a mobiltelefon-készülékekre nagyszámú, akár 15-20 élő televíziós csatornát sugárzó DVB-H (Digital Video Broadcasting - Handheld) technológia, amely a már több országban bevezetett DVB-T rendszerrel megegyező szabványra épül, annak mobil környezethez való adaptációja.

A műsorszóráson alapuló mobiltelevíziós szolgáltatásokban mind a műsorszóró cégek, mind a mobil távközléssel foglalkozó társaságok igen komoly piaci lehetőséget látnak. Ennek tudható be, hogy az elmúlt két év során számos európai országban hoztak létre kísérleti DVB-H rendszert, és Olaszországban már a kereskedelmi szolgáltatás is megindult három szolgáltatónál, köztük a Vodafone olaszországi leányvállalatánál.

A magyar Parlament a napokban fogadta el a műsorterjesztésről és a digitális átállás szabályairól szóló törvényt, amely értelmében a rendszer kiépítésére vonatkozó pályázatokat idén október 31-ig ki kell írni.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo