Az iPhone telefont, web-böngészőt és zenejelátszót tartalmaz. Sok amerikai technológiai guru szerint a gyönyörű készülék áttörés ezen a meglehetősen telített piacon.
Az iPhone két változatban, 500-600 dollár körüli összegért esz elérhető. Használatához két éves szerződést kell kötni az AT&T kommunikációs céggel a hang- és adatátvitelre, melynek havi költsége 60-100 dollár.
A versenytársak aggódnak: a Palm Inc. veszteséget prognosztizál erre a negyedévre, mert tart attól, hogy az új "kütyü" rontja majd a Treo okostelefonok iránti keresletet. Amit sokkal nehezebb előre jelezni, hogy az első izgalom elültével, hogyan alakulnak majd az eladások.
Steve Jobs, az Apple vezére azt szeretné, ha 2008-ban 10 millió iPhone-t értékesítenének, ami a világ mobilpiacán 1 százalékos részesedést jelentene az Apple számára, és legalább 5 milliárd dollár bevételt hozna az elkövetkező két esztendőben.
A Piper Jaffray befektetési bank elemzése szerint 2009-ben akár már 45 milliót is eladhatnak, ami azt jelentené, hogy az iPhone bevétele felzárkózna az Apple két meghatározó üzletága, a Macintosh számítógép és az iPod lejátszó mellé.
Az iPhone európai árusítása a karácsonyi vásárlási lázat igyekszik majd kihasználni, ám a kontinens érdeklődői, az amerikaihoz hasonló hisztéria őket nem keríti majd hatalmába; sorok Európában nem várhatók.