A Khronos már felállított egy munkacsoportot, hogy megalkossák a webes "gyorsított" 3D grafika sztenderjét. A felek azt várják, hogy a megoldás széles körben elterjedhet a böngésző-alapú játékok, valamint a közösségi oldalak körében, mint a Facebook és a Myspace, írja a BBC. Várhatóan egy éven belül elkészül majd a mindenki számára elérhető változat.
Úgy vélem, itt az idő elgondolkozni azon, hogyan is kell kinéznie a webes 3D-nek. Az emberek egyre több időt töltenek el az Interneten, a 3D bevezetésével új felhasználói igények születnek és régiek valósulnak meg - írta Vladimir Vukicevic, a Mozilla egyik mérnöke blogjában. A Mozilla által felkarolt sztenderd alapja a webes alkalmazások készítésekor gyakran használt JavaScript nyelv átültetése az OpenGL technológiába.
A böngésző-alapú játékok egyre jobban terjednek, februárban a lövöldözős játékok egyik klasszikusa, a Quake III indult böngészős hódító útjára. A 3D-képes web jótékony hatással lehet az olyan virtuális világokra is, mint a Second Life. Az egyik fő ok, amiért a felhasználók elfordulnak a virtuális világoktól, hogy borzasztó sok adatot kell letölteni a telepítéshez. Viszont ha mindez már bele van építve a böngészőbe, akkor jelentősen kiszélesedik a felhasználók köre, és a játékokkal nem törődő felhasználók is tudják élvezni a 3D előnyeit. Például a közösségi oldalak háromdimenziós chatszobákat, a kiskereskedők pedig 3D-s termékbemutatót tudnak készíteni - vélekedik Paul Jackson, a Forrester kutatócég egyik elemzője.