A közlemény szerint az irányelveket a tanács az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület javaslatai alapján dolgozta ki. Az ajánlást a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség, a GTS Datanet Távközlési Kft., az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt., a Magyar Telekom Nyrt., a Pannon GSM Távközlési Zrt., a UPC Magyarország Kft. és a Vodafone Magyarország Zrt. írta eddig alá. Az ajánláshoz a többi hírközlési szolgáltató is csatlakozhat, ha aláírja a dokumentumot.
Az ajánlás aláírói vállalták, hogy a hűségnyilatkozat csak a szerződő felek dokumentált, egybehangzó akaratával léphet hatályba, és nem lehet kényszerítő jellegű. Az elkötelezettség időtartamának pedig arányban kell állnia a kedvezményekkel. A dokumentum szerint a listaár és a kedvezményes ár különbözete illetve az előfizető idő előtti felmondásakor kiszabott kötbér mértéke sem lehet aránytalan, indokolatlan mértékű. (Korábban kormánypárti képviselők azt javasolták, hogy hat hónapban maximálják e szerződéseket.)
A hűségidőszak lejáratáról a szolgáltatók időben értesítik az előfizetőket: hozzájárulásuk nélkül, automatikusan a hűségnyilatkozat nem hosszabbodhat meg és nem alakulhat át határozatlan időtartamú szerződéssé. (A Nemzeti Hírközlési Hatóság azt tervezi, hogy a szerződések felmondhatóak lehessenek.)
Az előfizetők jogviszonya és szolgáltatásuk sem szűnhet meg váratlanul. Legalább 15 nappal előre kell értesítést küldeni, ha a hűségidőszak lejárta után nyújtott szolgáltatás ára vagy más fontos jellemzője az előfizető számára hátrányosan módosul.
Az aláírók vállalták, amennyiben jelenlegi szerződési gyakorlatuk az ajánlásoktól eltér, akkor a továbbiakban a fogyasztók számára kedvezőbb és ellenőrizhetőbb feltételeknek megfelelően járnak el - áll a közleményben.