A mobilszolgáltatók világszerte egyre gyakrabban vannak rosszindulatú támadásoknak kitéve és egyre több pénzt és időt áldoznak a támadások okozta károk helyreállítására - összegzi kutatási megállapításait a McAfee. A vizsgálódás azt mutatja, hogy az érintett mobilszolgáltatók közel fele ellen az utóbbi három hónap során történt támadás. A 2005-ös évhez képest 2006-ban kétszer annyi mobilszolgáltató költött 200 000 dollár feletti összeget a mobilbiztonságra.
Az Informa Telecoms & Media (ITM) McAfee által szponzorált tanulmány kimutatta, hogy a mobilszolgáltatók már most is érzik a mobilfenyegetéseknek az ügyfél-elégedettségre és a hálózati teljesítményre gyakorolt hatását, és egyre inkább nyugtalanítja őket ezeknek a márkanévre és a jövedelemgeneráló szolgáltatásokra gyakorolt potenciális hatása.
Az elemzés szerint a megkérdezett mobilszolgáltatók 83 százaléka volt kitéve mobileszköz-fertőzésnek. Megötszöröződött 2005-ről 2006-ra a biztonságot érintő regisztrált incidensek száma. Az 1000 eszközt meghaladó incidensről beszámoló európai és ázsiai mobilszolgáltatók száma több mint kétszeresre nőtt 2006-ra. A 2005-ös évhez képest 2006-ban kétszerannyi mobilszolgáltató költött 200 000 dollár feletti összeget mobilbiztonságra. A mobilfenyegetések elhárításának költségét több mint 1000 órára becsülő mobilszolgáltatók száma 700 százalékos növekedést mutat. A biztonságot érintő incidensek a legnagyobb befolyást az - a még mindig jelentős ügyfélcserélődést mutató iparágban kulcsfontosságú tényezőnek számító - ügyfél-elégedettségre gyakorolták. A szolgáltatók közel harmada (29 százalék) valamennyi tényező közül - a bevételt is beleértve - az előfizetői elégedettséget nevezte meg, mint ami a legnagyobb veszteséget szenvedte. A rosszindulatú mobiltámadások hatása másodsorban a hálózati teljesítményben jelentkezik.
A kutatásból világosan kitűnik, hogy a mobilszolgáltatókat foglalkoztatja a mobilbiztonságnak vállalkozásukra gyakorolt hatása. Majdnem 80 százalékuk fő tényezőként említette a közönségkapcsolatokra és a márkanévre tett hatást, amelyet szorosan követett az új szolgáltatások megbízhatóságába vetett bizalom megrendülése. Ez döntő fontosságú kérdés, mivel a szolgáltatók az egy előfizetőre jutó átlagos bevétel és a kialakulóban lévő piacok élethossz értékének növelésére törekszenek.