Itt a magyar győztes!

Egy magyar felhőalapú fordítóprogram nyerte meg a Bukarestben rendezett Startup Challenge versenyt. Az Easyling.com megoldás Közép-Kelet-Európa legnagyobb webes konferenciáján, a „How-to-Web 2011” rendezvényen bizonyult a legjobbnak.

A magyar Skawa Innovation fiatal csapata 750 szakértő előtt mutatta be távmunka-rendszerre épülő, felhő-alapú weboldalfordító megoldását, mely a zsűri ítélete alapján mind technológiai, mind üzleti szempontból az összes pályázat közül a legjobbnak bizonyult. Az erős nemzetközi mezőnyből két magyar ötlet is bekerült a tíz döntős közé.

A november 9-10 között Bukarestben megrendezett kétnapos „How-to-Web 2011” konferencia Startup Challenge versenye a legújabb webes és mobil megoldásokra épülő friss ötletgyárak és az ezekben az iparágakban érdekelt nagyvállalatok, befektetők, elemzők, specialisták, vezetők közötti kapcsolatteremtést támogatja.

 

A Skawa alapítói, Faragó Péter és Benedek Balázs startup-helyet kapnak a 2012 áprilisi, The Next Web elnevezésű konferencián, és szabadon használhatják az Adobe Business Catalyst alkalmazását. A versenyben dobogós helyet értek el a bolgár Fonii, amely a mobiltelefon-számlák elemzésével a legkedvezőbb nemzetközi mobiltarifákat ajánlja ügyfeleinek, és a közösségi média-kapcsolatok segítségével az ügyfélszerzést és befektetők felkutatását segítő román Socialook.

– Hihetetlenül erős mezőnyben sikerült az első helyet megszerezni. A Szilícium-völgy után Közép-Kelet-Európa az egyik legerősebb régió fejlesztői szempontból, ezért ez különösen komoly elismerés számunkra – mondta Faragó Péter, a Skawa Innovation termékfejlesztésekért felelős vezetője.

A Google felhő szolgáltatására, valamint a Skawa otthonrol.hu nevű távmunka-rendszerére épülő Easyling segítségével bárki, bárhol, egyetlen kattintással lefordíttathatja weboldalát az általa kiválasztott célnyelvekre, pár óra alatt. Az ötlet alapja valós piaci igény: a Google-on világszerte havi több százezer keresés történik weboldal-fordításra, miközben a szokványos megoldás – a szövegek összegyűjtése, megfelelő formátumba mentése, a szakfordítás megszervezése, a kész anyagok feltöltése, a javítások – nehézkes folyamat, sok hibalehetőséggel.

– A hagyományos weboldalfordítás komoly energia-ráfordítást igényel, a hibák javítgatása és a frissítések miatt pedig soha nem ér véget – emelte ki Faragó Péter. Az Easyling óriási előnye, hogy bármely weboldal szövege programozó közreműködése vagy fordítói munka megszervezése nélkül, szinte teljesen automatizált folyamat végrehajtásával, alacsony díjak mellett egy napon belül lefordítható, a változások pedig automatikusan követhetők.

A Startup Challenge versenyben döntőbe került megoldás végső győzelméhez a piaci igényre adott gördülékeny megoldás mellett hozzájárult annak költséghatékonysága is: az üzemeltetési költség a weboldal fenntartója számára ezer oldal-letöltésenként mindössze 1 euró. Ezzel a hazai innováció a világ bármely országában versenyképes szolgáltatást tud nyújtani.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo