A KSH tájékoztatása szerint jelentősen bővült a szélessávú internet előfizetők tábora a modemes szolgáltatások rovására. Az internet-szolgáltatásokból származó nettó árbevétel az első negyedévben elérte a 18,6 milliárd forintot, amely 30 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál.
Kártya nélkül
A mobil-előfizetések száma a negyedév folyamán 86 ezerrel bővült, a negyedév végén túllépte a 9,4 milliót. A feltöltőkártyás előfizetések száma egy év alatt 295 ezerrel csökkent. Az előző év azonos időszakához képest a teljes előfizetői állomány 583 ezerrel, 7 százalékkal lett nagyobb. A növekedés éves üteme, a piac lassú telítődése miatt mérséklődik. A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma a negyedév végén 93,4 volt.
A mobilhálózatban a negyedév folyamán 16 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint egy évvel korábban. Ennél is nagyobb mértékben, 29 százalékkal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre 2006. I. negyedévében a mobilhálózatokban átlagosan 281 percnyi beszélgetés jutott, egy hívás átlagosan 1,7 percig tartott. Az egy évvel korábbi időszakhoz képest az átlagos beszédidő növekedett.
Vezetékes lejtő
A kábeltelefonos szolgáltatások körének dinamikus fejlődése továbbra sem tudja megállítani a vezetékes fővonalak számának csökkenését. 2006. I. negyedév végén - előzetes adatok szerint - 3,4 millió vezetékes fővonal volt üzemben, 133 ezerrel kevesebb, mint 2005 azonos időpontjában és 29 ezerrel kevesebb, mint az előző negyedév végén. Az ISDN-vonalak aránya a vezetékes előfizetéseken belül változatlanul 17 százalék.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma 10 százalékkal csökkent az előző év I. negyedévéhez képest. A kezdeményezett hívások időtartama 12 százalékkal mérséklődött.
Kevesebbszer, de hosszabban
Az egy vezetékes vonalra jutó hívások időtartama 708 perc volt, 65 perccel kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,4 perc, internet-hívások nélkül 2,9 perc volt. Internet-hívások nélkül számítva egy év alatt a beszélgetések száma 7 százalékkal csökkent, a hívások átlagos időtartama pedig mintegy 11 százalékkal nőtt. Továbbra is fennáll, hogy az árak esése és a különböző akciók miatt kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek az emberek.
A vezetékes vonalról kezdeményezett internet-hívások száma és időtartama is mintegy 47 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
245 szolgáltató
Az első negyedévben az internet-szolgáltatók száma 245 volt, 55-tel több, mint egy évvel korábban. Az internet-szolgáltatási piac erősen koncentrált, az előfizetések 90 százalékát 19 cég mondhatja magáénak.
Az internet-előfizetők körében a 2005-ben is zajló jelentős szerkezeti átalakulások ebben a negyedévben folytatódtak. A szélessávú (kábel- és xDSL) internet előfizetések száma egy év alatt 69 százalékkal nőtt, így már majdnem 3-szor akkora, mint a kapcsoltvonali- és az ISDN-előfizetéseké összesen.
Az összes előfizetéseken belül 2005 I. negyedévéhez képest tovább csökkent a modemes, az ISDN-vonali, illetve a bérelt vonali, ugyanakkor tovább növekedett az xDSL, a kábeltévés és a vezeték nélküli előfizetések aránya.