A 18-79 éves felnőtt lakosság 94 százaléka hallott már róla, és idén a felnőtt lakosság közel fele tervezi is kihasználni az akciókat. Még egy esetleges múltbeli csalódás sem jelent elzárkózást a vásárlás elől – derült ki a Reacty Digital felméréséből. A vásárolni kívánt főbb termékkategóriák nem változtak tavalyhoz képest és idén is a férfiak terveznek többet költeni ebben az akcióban.
A 18-79 éves magyarok 94 százaléka hallott már a Black Friday akcióról és 37 százaléka vásárolt is a 2023-as Black Friday keretében, főként a 45 év alattiak. A tavaly ebben az időszakban üzletben, illetve online vásárlók aránya is szignifikánsan emelkedett a megelőző évhez képest. Az idei Black Friday iránti érdeklődés is erős, minden második felnőtt magyar tervezi a kedvezmények kihasználását.
A népszerű termékkategóriákban nem volt jelentős változás, bár az első és második helyezett helyet cserélt az előző felméréshez képest: a vásárolni tervezők harmada (34 százalék) háztartási- és vegyiárut tervez beszerezni, tízből hárman pedig ruházati terméket (31 százalék), illetve háztartási kis- és nagygépet (29 százalék). Szolgáltatás igénybevételén a vásárlást tervezők fele (54 százalék) gondolkodik és – ahogy az előző évben – idén is elsősorban szállásfoglaláshoz (18 százalék) szeretnék kihasználni a Black Friday kedvezményeit.