Hogyan optimalizáljuk a hirdetéseket?

A hirdetési szövegek írása is külön szakma: Magyarország első átkattintás alapú szöveges hirdetési hálózata, a Hírek Médiához tartozó CTnetwork pedig már egy éve kiemelt ügyfeleinek szolgáltatásként is kínálja. A tapasztalatok alapján egy szakember által optimalizált kampánynál az átkattintási arány többszöröse az átlagnak.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy éve indította be új, emelt szintű szolgáltatását a Hírek Médiához tartozó CTnetwork, melynek keretében személyre szabott kampányt is biztosít hirdetőinek Magyarország első átkattintás alapú szöveges hirdetési hálózata. Az egy bizonyos kampányvolumen felett alkalmazott szolgáltatás során a CTnetwork munkatársai írják a hirdetési szövegeket, majd a célközönség alapján azt is meghatározzák, hogy a több száz tartalomszolgáltató partner weboldalai közül melyeken fussanak az adott hirdetések. A kampány indulását követően sem ér véget az optimalizálás, hiszen a rendelkezésre álló eredmények alapján tovább szűrik az oldalakat, és finomítják az üzeneteket is.

"A kiemelt vállalati ügyfelek harminc százaléka már igénybe vette e szolgáltatásainkat. A releváns oldalak meghatározása mellett nagyon fontos a hirdetési szövegek megfogalmazása is. Ez akár külön szakmának is tekinthető, mellyel reklámszakon végzett munkatársaink foglalkoznak - mondta Kristók Balázs, a CTnetwork hálózatot üzemeltető Hírek Média KKV üzletág igazgatója.

Költséghatékony marketingteszt

A CTnetwork legnagyobb hirdetői a piac legkülönfélébb szegmenseiből, többek közt az egészség, az ingatlanszektor, a bútorgyártás és forgalmazás, az utazás, a pénzügyi szolgáltatás és a telekommunikáció területéről kerülnek ki. Kristók Balázs szerint nincs egyértelmű recept a szövegírásban, de sorvezetők azért léteznek. Hirdetőiknek így azt javasolják, hogy minél több szöveget készítsenek, és folyamatosan kísérjék figyelemmel a statisztikákat, így könnyen kiszűrhető, hogy melyik hirdetési üzenet talál a leginkább célba.

Fontos, hogy a különböző kreatívok ne ugyanarról szóljanak másképpen megfogalmazva, hanem több oldalról mutassák be a terméket. Például egy méregtelenítő teánál nem a méregtelenítést érdemes hangsúlyozni, hanem hogy milyen eredmény érhető el vele vagy milyen problémára adhat megoldást. A hirdetés hatékonysága figyelemfelkeltő, meghökkentő, esetleg humoros szöveggel is növelhető, de emellett mindenképpen ragaszkodni kell a tárgyhoz, hiszen az elterelt figyelem könnyen a vásárlóerő rovására mehet. Ezzel a módszerrel arra vonatkozóan is információt kapnak, hogy a nagyobb költségekkel járó kampányok során mely üzenetekkel érhetik el a legnagyobb hatást.

Kedvező ügyféltapasztalatok

"Rengeteg időt takarítottunk meg, hiszen csak a már meglévő hirdetéseinket kellett átküldeni, majd az optimalizált kreatívot lektorálni, egyeztetni. Főszezonban minden perc számít az idegenforgalomban, így jó döntés volt a kreatívok megírását profikra bízni - számolt be a CTnetwork emelt szintű szolgáltatása kapcsán szerzett tapasztalatairól Kovács Kolos, a Neckermann e-marketingért felelős munkatársa.

A CLB Független Biztosítási Alkusz munkatársai kezdetben maguk írták a hirdetéseik szövegét, majd mikor a CTnetwork szakemberei felajánlották a segítségüket, úgy gondolták, érdemes kipróbálni, hogy milyen eredményt hoz, ha valódi szövegírókkal dolgoznak együtt. "Az átkattintási arány 20-30 százalékkal emelkedett, így elégedettek vagyunk a szolgáltatással. Bár nem mindig releváns környezetben tűnnek fel a hirdetéseink, de brand építése szempontjából ilyen esetekben is hasznos a megjelenés, ez a lehetőség ingyenes" - nyilatkozott Marosvölgyi Péter, a CLB online üzletág vezetője.

Évről évre nő a kínálat

Az online hirdetési piac növekedése a CTnetworknek is kedvez. A hirdetők és a média partnerek száma évről évre dinamikusan nőtt. Az elmúlt évhez képest az idén a hirdetések száma több mint 200%-kal növekedett. Szintén ez évben sikerült átlépni a havi 1 milliárd reklámmegjelenés számot, illetve az egy napra eső hirdetés-megjelenítés is csúcsot döntött (43 351 623) 2007. július 30-án.

A nemrégiben megjelent TNS felmérés szerint az online hirdetések egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a reklámköltésből.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo