Hiába félünk a felhőtől, egyértelműen elkerülhetetlen

Egyre nő a számítási felhő szerepe az üzleti alkalmazások esetében. Előrejelzések szerint 2014-re az adatközpontok számítási kapacitásának több mint 50 százaléka felhőalapú lesz és annyi adat kering majd a felhőben, mintha a bolygó összes lakója négy napon át HD minőségű videókat nézne.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 


Kép:PParchív

Ugyanakkor azonban sok számítástechnikai szakember számára jelent kihívást, hogy a meglévő infrastruktúra keretei között hogyan helyezhetik át az alkalmazásokat a felhőbe. A 2012-es Cisco Global Cloud Networking Survey felmérés szerint az alkalmazások számítási felhőbe történő áthelyezésének a kulcsa a hálózat fejlesztése, de a válaszadók jelentős része nevezte meg előfeltételként a virtualizált adatközpontot vagy a felhőszolgáltatóval való szolgáltatásiszint-megállapodást is.

Jelenleg az informatikai döntéshozók mindössze 5 százaléka nyilatkozott úgy, hogy sikerült az alkalmazások legalább felét áthelyezni a felhőbe. 2012 végére ez az arány várhatóan jelentős mértékben emelkedik, azaz addigra minden ötödik (20%) informatikai vezető az alkalmazások több mint felét a számítási felhőbe helyezi át. A válaszadóknak ugyanakkor közel háromnegyede (73%) állította, hogy elegendő információval rendelkezik egy privát vagy nyilvános számítási felhő kialakításához, ugyanakkor a többség (76%) tart a számításifelhő-alkalmazások biztonsági kockázataitól. (Valóban komoly a kockázat, megfelelően kell védekezni ellenük. Itt olvashatja tanácsainkat, hogy mit érdemes mérlegelni, mielőtt áttérnénk a felhőre.)

Mit tegyünk a felhőbe?
Ha csupán egyetlen alkalmazást helyezhetnének át a felhőbe, a legtöbb válaszadó (25%) az adattárolást választaná. Második helyen (20%) a válaszadók a HR-, az ügyfélkapcsolati, a szállítólánc- és a projektmenedzsment-rendszereket említették. Ezeket követték az e-mail (16%) és a csoportmunka-megoldások (15%).

A következő három évben a hazai IT részlegek munkáját leginkább befolyásoló tényezők a költségcsökkentés (58%), a biztonság növelése és a kockázatkezelés (46%) valamint az alkalmazások és az adatok mennyiségének növekedése (41%), azaz olyan területek, amelyekre a virtualizáció és az egységes adatközponti környezetek megoldást jelenthetnek.

A virtualizáció szele kétségkívül elérte a cégek jelentős hányadát: 68%-uknál valamilyen virtualizációs kezdeményezés már folyamatban van, ebből 4% pedig rövid távon megvalósul. A virtualizáció nem meglepő módon leginkább a szervereket érinti (58%), míg az egyéb lehetőségek (hálózat-, munkaállomás, alkalmazás- és adattárolás-virtualizáció) jóval kisebb, 3-6% közötti arányban jelent meg. A magyar vállalatok elsősorban költségcsökkentésre használják a felhő  alapú informatikai megoldásokat.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo