Ellenállhatatlan érvek, hogy megéri a biztonság

Az információbiztonságot célzó projektek jó része a támogatás hiánya miatt bukik el. Pedig meggyőző érvek szólnak amellett, hogy miért érdemes pénzt és energiát áldozni rá.

Az információ biztonsági projektek sikeressége elsősorban nem azon múlik, hogy milyen munkamódszert választunk. A kérdés sokkal inkább, hogy mennyire tudjuk meggyőzni a vezetőinket az információbiztonság kiépítésének jelentőségéről. Amennyiben egy-két bizonytalan rábólintással látunk neki a munkának, szinte biztosak lehetünk benne, hogy az akadályok legyőzhetetlennek bizonyulnak majd. Ha azonban várunk addig, míg a projekt támogatói valóban megértik célkitűzéseinket és azonosultak azokkal, úgy valós támogatásra számíthatunk. Az alábbiakban négy fő érvet mutatunk be az információbiztonság kiépítése mellett.

Kép:PP archív

Biztonságban, de nem bezárva – ez a cél
Minden cégnél alapvető igény az információbiztonság megteremtése. Nem zárhatunk azonban mindent hét lakat alá, mert a biztonság mellett a rendelkezésre állás és a szükség szerinti hozzáférhetőség is kiemelten fontos a céges informatikában.
Kötelezvény

Vannak vezetők, akik nehezen meggyőzhetők bármilyen távlati célkitűzéssel, minőségcéllal. Vagy azért, mert a közvetlenül és azonnal ható fejlesztéseket preferálják vagy, mert maga a cég szolgáltatásának minősége eleve másodlagos számukra. A leginkább ellenálló vezetőt is meg fogja azonban győzni a tény, hogy az információ védelmére szolgáló intézkedések alól egyszerűen nem lehet kibújni. Amennyiben cég vezetése nehezen látja be projekt jelentőségét, egyszerűen nézzünk utána az információ védelmére szolgáló – a cégünk tevékenységi körére vonatkozó - jogszabályoknak, és tárjuk a főnökség elé milyen rendelkezéseknek kell megfelelni.

Marketing faktor

Az az ügyfél, akinek a szemében információinak védelme kifejezetten fontos, olyan szolgáltatók közül fog választani, melyek rendelkeznek ISO 27001 szabvánnyal. A szabványoknak való megfelelési vágyat jobb, ha valós minőségszemlélet, nem pedig üres marketingcél táplálja. A projekt véghezviteléhez elengedhetetlen, hogy az ISO minősítést ne csak egy megvásárolható matricának lássuk, amely a bevételeinket hivatott növelni. Ugyanakkor a támogatás elnyerésekor az egyébként üresnek titulált marketing célok tökéletesen meggyőzőek lehetnek egyes vezetők számára. Amennyiben a támogatás elnyeréséhez azt kell hangoztatnunk, hogy az ISO minősítés jó reklám a cégnek, tegyük ezt. Nem hazudunk vele, hiszen a minősítés valóban egyfajta marketing funkcióval is bír. A megvalósítás folyamán azonban ne feledkezzünk majd el róla, hogy ez a marketing funkció, csupán kis része annak, amit az információbiztonság kialakításával megcélozunk.

Magunkat védjük az adatvédelemmel
Tavaly márciusban az Európai Parlament elsöprő többséggel megszavazta az EU általános adatvédelmi rendelettervezetét. Ez az előírás kiterjed minden olyan cégre, amely európai állampolgár adatait dolgozza fel, függetlenül attól, hol, melyik országban történik mindez. Az új rendelettervezetet az Európai Tanácsnak jóvá kell hagynia ahhoz, hogy törvényerőre emelkedjen, de jó úton halad afelé, hogy arról 2015-ben konszenzusra jussanak, ezért a cégeknek már most érdemes elkezdeniük megismerkedni a jogszabállyal, és előkészíteni belső eljárásrendjeiket a változásokra.
Költségcsökkentés

Azok a vezetők, akik elsősorban a költségcsökkentést látják fókuszfeladatnak, könnyen meggyőzhetőek lesznek, amint bebizonyítjuk nekik, hogy az információbiztonság kiépítésével mennyivel hatékonyabban léphetünk fel kockázatkezelés tekintetében. Mérjük fel, hogy cégünknél milyen valós információbiztonságot támadó kockázatok vannak, s ezek milyen kárt jelenthetnek a cég számára. A cég tevékenységi körétől, a kezelt információk bizalmasságának szintjétől függően természetesen más és más típusú veszélyek lehetnek jelentősek cégünk esetében. Mérjük fel, milyen költségekkel számolhatnánk egy esetleges kár esetén és hasonlítsuk ezt az összeget a biztonsági rendszer kialakításának költségeihez. Óvakodjunk a túlzó, aránytalan összehasonlításoktól. A támogatás elnyerése könnyen meghiúsulhat, ha a vezetőség bizalmát túlzó, a valós kockázatoknak nem megfelelő felmérésekkel játsszuk el.

Üzleti folyamatok optimalizálása

A költségcsökkentést és a minőségfejlesztést egyaránt szolgálja az információbiztonság kiépítése, az üzleti folyamatok optimalizálása által. Az információbiztonság kiépítése olyan komplex feladat, mely szinte minden területre és minden osztály dolgozóinak munkafolyamataira hatással kell, hogy legyen. Nem kell mindennek megváltoznia, de egészen biztosan minden munkafolyamat ismét górcső alá kerül. Ez azt jelenti, hogy a folyamatokban lévő hibák, fennakadási pontok a projekt kapcsán orvosolhatóvá válnak, a jól működő, ám dokumentálatlan folyamatok pedig a bevett gyakorlatnak megfelelően leírásra kerülhetnek, ezáltal mindenki számára követhetővé válhatnak.

Kohl Zsuzsanna Minőségirányítási szakértő www.kontrolpont.hu

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo