A Tele2 Magyarország - egy telefonos felmérésben - saját betárcsázós előfizetőit kérdezte meg többek között arról, hogy milyen indíttatásból, milyen gyakran, és mire használják dial-up internetkapcsolatukat.
A felmérés - amelyben 50-50 százalékban vettek részt nők és férfiak, és a kor szerinti megoszlás is durván fele-fele arányban alakult a 40 év alattiak és 40 év fölöttiek között - kiderült, hogy a szolgáltatást nagyrészt (72%-ban) olyan előfizetők veszik igénybe, akiknek lakóhelyén egyáltalán nem, vagy csak nagyon magas áron érhető el szélessávú szolgáltatás.
Érdekes tény, hogy ezen előfizetők 63%-át teljesen kielégítik a betárcsázós szolgáltatás nyújtotta lehetőségek. Az összes megkérdezett mindössze 44 százaléka tervezi, hogy a jövőben szélessávú szolgáltatásra áll át, de ezek nagy része is csak abban az esetben váltana, ha a szélessávú elérés ára 3000 forint körülire süllyed.
Az ügyfelek megkérdezésekor kiderült, hogy több mint 90% napi szinten használja világhálós kapcsolatát. Az előfizetők több mint fele naponta két óránál is többet, egyharmaduk legalább 1-2 órát tölt netezéssel. A felmérés megerősítette, hogy az elektronikus levél a betárcsázós internetezők körében is nagyon népszerű. A Tele2 ügyfeleinek 91%-a használja e-mailezésre kapcsolatát; 34%-uk minden alkalommal, 31%-uk gyakran él az internetes kommunikáció ezen eszközével.
Hasonlóan nagy népszerűségnek örvend a felhasználók körében a hírek olvasása. A megkérdezettek emellett általában a tanulmányokkal kapcsolatos és az egyéb szükséges információk megszerzésére, valamint böngészésre használják a világhálót. Csaknem az összes válaszadó olvas a neten híreket valamilyen gyakorisággal, 17% pedig kifejezetten arra használja kapcsolatát, hogy a hírek között tájékozódjon.
Kevesebben ugyan, de a Tele2-nél a betárcsázós ügyfelek is használják a netet képek, zenék, videók letöltésére, továbbá ismerkedésre, csetelésre, valamint blogolásra is. Az említett tevékenységek közül kiemelkedik a képnézegetés; a megkérdezettek 74%-a használta már képek letöltésére kapcsolatát. 20% gyakran használja a hálót csetelésre, 30-30% pedig próbálta már a blogolást, valamint videók és zenék letöltését. Érdekes, hogy 7% kifejezetten gyakran használja betárcsázós kapcsolatát az utóbb említett tevékenységekre.
A Tele2 felmérésében a betárcsázós piacon elérhető szolgáltatásokról is érdeklődött előfizetőitől. Az válaszadók 87%-a dial-up kapcsolata mellett telefonszolgáltatást is igénybe vesz a cégtől, és a betárcsázós kapcsolat kiválasztásában a telefonszolgáltatással való elégedettsége is befolyásolta.