Él és virul a betárcsázós világ

A rohamosan terjedő szélessávú technológiák mellett még mindig viszonylag sokan, a hazai internetezők mintegy 16 százaléka, telefonos modem segítségével csatlakozik a világhálóra.

A Tele2 Magyarország - egy telefonos felmérésben - saját betárcsázós előfizetőit kérdezte meg többek között arról, hogy milyen indíttatásból, milyen gyakran, és mire használják dial-up internetkapcsolatukat.

A felmérés - amelyben 50-50 százalékban vettek részt nők és férfiak, és a kor szerinti megoszlás is durván fele-fele arányban alakult a 40 év alattiak és 40 év fölöttiek között - kiderült, hogy a szolgáltatást nagyrészt (72%-ban) olyan előfizetők veszik igénybe, akiknek lakóhelyén egyáltalán nem, vagy csak nagyon magas áron érhető el szélessávú szolgáltatás.

Érdekes tény, hogy ezen előfizetők 63%-át teljesen kielégítik a betárcsázós szolgáltatás nyújtotta lehetőségek. Az összes megkérdezett mindössze 44 százaléka tervezi, hogy a jövőben szélessávú szolgáltatásra áll át, de ezek nagy része is csak abban az esetben váltana, ha a szélessávú elérés ára 3000 forint körülire süllyed.

Az ügyfelek megkérdezésekor kiderült, hogy több mint 90% napi szinten használja világhálós kapcsolatát. Az előfizetők több mint fele naponta két óránál is többet, egyharmaduk legalább 1-2 órát tölt netezéssel. A felmérés megerősítette, hogy az elektronikus levél a betárcsázós internetezők körében is nagyon népszerű. A Tele2 ügyfeleinek 91%-a használja e-mailezésre kapcsolatát; 34%-uk minden alkalommal, 31%-uk gyakran él az internetes kommunikáció ezen eszközével.

Hasonlóan nagy népszerűségnek örvend a felhasználók körében a hírek olvasása. A megkérdezettek emellett általában a tanulmányokkal kapcsolatos és az egyéb szükséges információk megszerzésére, valamint böngészésre használják a világhálót. Csaknem az összes válaszadó olvas a neten híreket valamilyen gyakorisággal, 17% pedig kifejezetten arra használja kapcsolatát, hogy a hírek között tájékozódjon.

Kevesebben ugyan, de a Tele2-nél a betárcsázós ügyfelek is használják a netet képek, zenék, videók letöltésére, továbbá ismerkedésre, csetelésre, valamint blogolásra is. Az említett tevékenységek közül kiemelkedik a képnézegetés; a megkérdezettek 74%-a használta már képek letöltésére kapcsolatát. 20% gyakran használja a hálót csetelésre, 30-30% pedig próbálta már a blogolást, valamint videók és zenék letöltését. Érdekes, hogy 7% kifejezetten gyakran használja betárcsázós kapcsolatát az utóbb említett tevékenységekre.

A Tele2 felmérésében a betárcsázós piacon elérhető szolgáltatásokról is érdeklődött előfizetőitől. Az válaszadók 87%-a dial-up kapcsolata mellett telefonszolgáltatást is igénybe vesz a cégtől, és a betárcsázós kapcsolat kiválasztásában a telefonszolgáltatással való elégedettsége is befolyásolta.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo