Az UPC Magyarország átlagosan 10 százalékkal emeli a kábeltelevíziós szolgáltatások árát, míg más piacokon jövőre inkább árcsökkenésre számít. Különösen igaz ez az internetes és telefonszolgáltatásokra.
Szűcs László, a cég sajtókapcsolati igazgatója az MTI-nek elmondta: az idén minden bizonnyal folytatódik az a tendencia, ami az elmúlt években kialakult. Azaz az internetes és a telefonszolgáltatási díjak folyamatosan mérséklődnek az egyre nagyobb verseny miatt.Példaként megemlítette: ugyanazt a minőségű internetes szolgáltatást ma fél-harmad áron lehet megvásárolni, mint 5-6 évvel ezelőtt, illetve ugyanannyi pénzért 5-6 szoros sebességet kap az előfizető.
Az UPC-nek a magyar piacon 730 ezer kábeltévés, 180 ezer internet, 170 ezer UPC Direct és több mint 50 ezer telefon előfizetője van.
A 310 ezer előfizetővel rendelkező T-Kábel az előre jelzett fogyasztói árindex-el, mintegy 6 százalékkal emeli kábeltelevíziós díjait, míg a szintén kábelen nyújtott másik két, a telefon- és internet szolgáltatás árán nem változtat. A társaság az idén egyrészt új területeken szeretne előfizetőket szerezni, ám úgy véli, ma már inkább az előfizetők megtartása fontosabb.
Szathmári Géza, a GTS Datanet vezérigazgatója az internetes trendekről elmondta: tavaly és 2007-ben nagymértékben nőtt és nő a sávszélesség, ami egyértelmű jele annak, hogy a szolgáltatók felkészülnek az internetes televíziós (IP TV) szolgáltatásra. Hozzátette: tavaly csökkentek az árak, de drámai mértékű mérséklődés nem volt. Ez várhatóan az idén is így lesz, mivel inkább a sávszélesség növelése a fő cél.