Burjánzanak az internetbanki ügyfelek

Egyre több bank pushingolja lakossági és vállalati ügyfeleit az internetes bankolás irányába. A tavaly év végén közel másfél milliónyian intézték online pénzügyeiket - derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. és a T-Mobile a Sun Microsystems Kft. negyedéves felméréséből.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2006 negyedik negyedévében a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index értéke, amely a pénzügyi szektor internettel kapcsolatos várakozásait méri, 35,1 volt a -100 és a +100-as skálán, ami az ebben a szektorban megszokott enyhe optimizmust tükrözi.

A pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe a fenti részindexek számtani átlaga. 2006 negyedik negyedévében a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index értéke 35,1 volt, ami az előző negyedévhez képest kismértékű emelkedést mutat. A pénzintézetek ebben a negyedévben az internetben rejlő lehetőségeket, az online felület piac-átalakító és ügyfélnövelő hatását is pozitívabban látták, mint a korábbi negyedévben.

Mennyi az annyi?

2006. december 31-én 1 millió 177 ezer lakossági és 192 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél.

A lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 56 százalékkal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 69 százalékkal emelkedett. A tranzakciók közül továbbra is az átutalások online aránya növekedhet a legnagyobb mértékben.

2006. december 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek kb. 1 millió 177 ezer internet-banki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 10 százalékkal több mint 3 hónappal, és 56 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. 2007 első félévének végére várhatóan 1,42 millió főre nő a lakossági ügyfelek száma.

Az internet-banki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban közel 192 ezer volt, ami 14, illetve 69 százalékos növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. A becslések szerint 2007 első félévének végére 222 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül is.

#page#

Internetbanki trendek

Az elmúlt időszakban egyre több fórumon jelennek meg olyan hírek, miszerint a pénzintézetek igyekeznek ügyfeleiket az online tranzakciók irányába terelni. Ezt támasztja alá az is, hogy a bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek. A második, illetve harmadik helyre a vállalati ügyfélkör esetében a mobilegyenleg feltöltése és a tranzakciók ellenőrzése került.

A lakossági ügyfelek esetében a pénzintézetek várakozása alapján a második, illetve harmadik helyre a mobilegyenleg feltöltése mellett a csoportos beszedési megbízások indítása került. Ez utóbbi valószínűleg annak a hatása, hogy a pénzintézetek a magasabb hozamot kínáló betétlekötési konstrukciókat a folyószámlára utalt rendszeres jövedelem mellett a csoportos beszedési megbízások meglétéhez kötik.

A kutatásról

A felmérés 2007 áprilisában történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívekkel megkérdezve a hitelintézeteket a 2006 negyedik negyedéves adatokról és a várakozásokról. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 63 százaléka a képviseltette magát a felmérésben.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo