Szűrőbuboréknak nevezik a kutatók azt a jelenséget, ahogy a közösségi oldalak hírfolyama torzítja a felhasználók valóságérzékelését. Az oldalak a jobb felhasználói élmény érdekében személyre szabott szűrőkkel hozzák létre a hírfolyamot, így minden felhasználó mást lát. Elsősorban olyan tartalmakhoz kap hozzáférést, amelyek vagy a hozzá közel álló személyektől származnak, vagy magának a felhasználónak korábbi internetes magatartásán alapulnak.
A Facebook által sikerre vitt közösségi szerkesztés így alakít ki úgynevezett tartalmi buborékokat, amelyek azonos témában akár radikálisan eltérő képet is közvetíthetnek a világ eseményeiről egyes felhasználóknak, és amelyek között a jelenlegi rendszerben gyakorlatilag nincs átjárás – vélik a Toptalq szakértői.
Így, hiába elégedett a felhasználó, a valóságérzékelés torzul, hiszen nem biztos, hogy elérik azok az információk, amelyek megkérdőjelezhetnék a véleményét, vagy felkelthetnék az érdeklődést újabb dolgok iránt.
A szakértők szerint emiatt okozott ekkora döbbenetet az is, hogy Donald Trump megnyerte az elnökválasztást: a többségében Clinton párti közvélemény-kutatók és médiumok valóban nem találkoztak azzal, hogy tömegek gondolkodnak egészen másképp.