A weblapok többsége nem akadálymentes

A világ első hozzáférhetőségről szóló tanulmánya szerint a honlapok 97 százaléka nem teljesíti a vonatkozó irányelvek alapvető feltételeit, így a fogyatékkal élők az informatika világában is jelentős hátrányt szenvednek

A honlapok hozzáférhetőségével foglalkozó brit Nomensa nevű szervezet az ENSZ megbízásából készítette el azt a hozzáférhetőséget vizsgáló tanulmányt, amely egy még nem elfogadott ENSZ konvenció szükségességét is alátámasztja.

A WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) néven ismert web-hozzáférhetőségi irányelveknek való megfelelést manuális és automata teszteléssel vizsgáló Nomensa 20 ország öt különböző szektorának (államigazgatás, légitársaságok, bankok, újságok és vásárlási oldalak) vezető szereplőinél folytatott ellenőrzést.

A kutatásban végső soron mintegy 100 website volt érintett, többek között Ausztrália, Brazília, Kína, Oroszország, Dél-Afrika és az Egyesült Államok honlapjai. Ebből mindössze három felelt meg a WCAG legminimálisabb, A szintű feltételeinek: a német kancellári hivatalé, a spanyol kormányé és a brit miniszterelnök titkárságáé. Nem volt olyan weboldal, amely az AA vagy annál magasabb hozzáférési színvonalat elérte volna.

A Nomensa szerint általában a kormányzati, a vásárlási és a bankos oldalak közelítették meg leginkább a követelményeket - ezek közül több majdnem elérte A szintű hozzáférhetőségi mutatót is. forrás: Jogiforum.hu

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo