A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium honlapján olvasható javaslat az elektronikus kereskedelemről szóló törvényt módosítója úgy, hogy az nem minősíti elektronikus hirdetésnek az olyan közlést, amely csak a vállalkozás domain nevét és e-mail címét tartalmazza. Viszont önmagában hirdetés az olyan levél, amely a címzett hozzájárulását kéri ahhoz, hogy neki egy cég hirdetéseket küldhessen.
Azt nem részletezi a törvényjavaslat, hogy egy forgalmazó, kereskedő, vagy szolgáltató miként juthat hozzá leendő ügyfelei adataihoz, de azt kimondja, hogy elektronikus hirdetés csak azok kifejezett hozzájárulásával küldhető nekik. A hozzájárulásokról, valamint a hozzájárulók személyes adatairól nyilvántartást kell vezetni. A hirdető csak az eredeti felhatalmazásban szereplő - valamint az azokhoz hasonló - termékekről és szolgáltatásokról küldhet hirdetést. Új termékre és szolgáltatásra másik felhatalmazást kell kérni.
Aki eljutott odáig, hogy elektronikus úton rendeljen árut, annak a megrendelés elküldése előtt ajánlatos újra átnéznie a kitöltött blankettát, a szolgáltatónak pedig lehetővé kell tennie azt, hogy feladás előtt még módosíthassa az ügyfél a megrendelést. Elküldés után a szolgáltatónak vissza kell igazolnia a megrendelést, és ha ezt 48 órán belül nem teszi meg, akkor a megrendelő mentesül mindazon kötelezettségek alól, amelyeket a blanketta elküldésével vállalt.
Jogsértés esetén a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz lehet fordulni, egy űrlap kitöltésével.A törvényjavaslat még módosulhat, hiszen jelenleg az egyeztetések előtti szövege ismert. A mai állapot szerint az új szabályok 2008. március 31-én lépnének hatályba.