A NextiraOne Magyarország Kft., az Interware Internet Szolgáltató Zrt. és a Cisco Systems Magyarország közös sajtótájékoztatóján csütörtökön Budapesten elhangzott: a vállalati költéseket tekintve 2005-ben volt a fordulópont, ekkor haladták meg először az IP-telefóniára (IP - Internet Protocol Communications)költött összegek a hagyományos megoldásokét.
A trend az idén is folytatódik, hiszen 2006-ban a Synergy Research Group felmérése szerint a telefónia-beruházások 75 százalékát már az IP-re fordított összegek teszik ki.
A VoIP (Voice over Internet Protocol) és az IP-telefónia fejlődését jellemzi, hogy míg a Cisco 2001-2004 között összesen 1 millió internetes telefont adott el a világon, addig ma már 3-4 hónap alatt értékesít ugyanennyit. Az IP-telefont és -rendszereket gyártó és forgalmazó Cisco világszintű részesedése 42 százalék, míg a magyar piacon ez az arány 40 százalék körüli.