A turisták imádják a mesterséges intelligenciát

Az utazási-idegenforgalmi ágazatban különösen éles a konkurencia. Az érdekelt vállalatok ezért fokozottan alkalmazzák a mesterséges intelligencia (AI) vívmányait üzleti céljaik elérésére.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az AI alkalmazása lehetővé teszi, hogy a cégek közelebbről, pontosan megismerjék a fogyasztók kívánságait, reakcióit és azokhoz szabhassák kínálataikat. Az Expedia online portál amerikai központjában például kísérleti alanyok keresnek szállást, repülőjegyet, egyéb utazási lehetőségeket.

Kép: PP

A számítógépen való mozgásukat, sőt, arcuk reakcióit is rögzíti a szem-követő rendszer. A szomszédos teremben dolgozó szakértők mindezt rögzítik, elemzik és - az észlelteket összekapcsolva a cégnek ügyfeleiről gyűjtött egyéb adataival, sokkal pontosabb képet tudnak kapni a vásárlói igényekről, elvárásokról.

Az AI megmutatta például, hogy a jövendő légiutasok számára a legfontosabb szempontok: a jegy

Azonosító chipet kapnak az óriás túrahajók utasai
Elektronizálják a nagy tengeri utasszállító hajókat: a vendég chipet kap, amellyel percek alatt behajózhat és vész esetén gyorsan meg tudják találni.
ára, az út hossza, illetve a kettő optimális kombinációja. Mint tapasztalták, ha ennek megfelelően dobja ki a rendszer a keresett megoldásokat, jelentősen nőnek az eladások.

Új utakon jár az AI segítségével az MSC, a nagy hajózási vállalkozás. Hajóinak kabinjaiban megjelenik Zoé, a robot, amely mintegy 800 közkeletű kérdésre tud válaszolni, mint például a tervezett kirándulások, az időjárás vagy az éttermi menü. A kérdéseket a hajók személyzetétől, illetve az utasoktól szerzett tapasztalatok alapján táplálták be a rendszerbe és Zoé hét nyelven tud válaszolni a kérdezőnek. Amennyiben a robot egy kérdésre több kísérlet után sem tud válaszolni, a rendszergazda megfelelően módosítja a szoftvert.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo