A turisták imádják a mesterséges intelligenciát

Az utazási-idegenforgalmi ágazatban különösen éles a konkurencia. Az érdekelt vállalatok ezért fokozottan alkalmazzák a mesterséges intelligencia (AI) vívmányait üzleti céljaik elérésére.

Az AI alkalmazása lehetővé teszi, hogy a cégek közelebbről, pontosan megismerjék a fogyasztók kívánságait, reakcióit és azokhoz szabhassák kínálataikat. Az Expedia online portál amerikai központjában például kísérleti alanyok keresnek szállást, repülőjegyet, egyéb utazási lehetőségeket.

Kép: PP

A számítógépen való mozgásukat, sőt, arcuk reakcióit is rögzíti a szem-követő rendszer. A szomszédos teremben dolgozó szakértők mindezt rögzítik, elemzik és - az észlelteket összekapcsolva a cégnek ügyfeleiről gyűjtött egyéb adataival, sokkal pontosabb képet tudnak kapni a vásárlói igényekről, elvárásokról.

Az AI megmutatta például, hogy a jövendő légiutasok számára a legfontosabb szempontok: a jegy

Azonosító chipet kapnak az óriás túrahajók utasai
Elektronizálják a nagy tengeri utasszállító hajókat: a vendég chipet kap, amellyel percek alatt behajózhat és vész esetén gyorsan meg tudják találni.
ára, az út hossza, illetve a kettő optimális kombinációja. Mint tapasztalták, ha ennek megfelelően dobja ki a rendszer a keresett megoldásokat, jelentősen nőnek az eladások.

Új utakon jár az AI segítségével az MSC, a nagy hajózási vállalkozás. Hajóinak kabinjaiban megjelenik Zoé, a robot, amely mintegy 800 közkeletű kérdésre tud válaszolni, mint például a tervezett kirándulások, az időjárás vagy az éttermi menü. A kérdéseket a hajók személyzetétől, illetve az utasoktól szerzett tapasztalatok alapján táplálták be a rendszerbe és Zoé hét nyelven tud válaszolni a kérdezőnek. Amennyiben a robot egy kérdésre több kísérlet után sem tud válaszolni, a rendszergazda megfelelően módosítja a szoftvert.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo