Az OTP Mobil saját fejlesztésű új szolgáltatása a hazai kisvállalkozásnak kínál kényelmes és költséghatékony megoldást az elektronikus fizetés feltételeinek megteremtésére. Az alkalmazás használatának eszközigénye minimális, nem kell hozzá más, mint egy megfelelő okostelefon és stabil internetkapcsolat. Kezelése egyszerű, a tranzakciók végrehajtása gyors, ellenőrzésük, nyomon követésük folyamatosan biztosított, a költségek és díjtételek átláthatóak, kiszámíthatóak.
2021. január elsejétől minden online kasszát használó vállalkozás köteles biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét a vásárlóinak Magyarországon. A módosítással járó átállás 60 ezer kereskedőt és szolgáltatót érint. Legkésőbb az év végéig el kell dönteniük, hogy milyen megoldást választanak. Az OTP Mobil nekik ajánlja saját fejlesztésű, a kártyaelfogadás és az azonnali fizetési rendszer előnyeit ötvöző új mobil applikációját. A SimpleBusiness a Google Play-ből és az AppStore-ból is letölthető azokra az androidos készülékekre és iPhone-okra, amelyeken az alkalmazás által támogatott verziószámú operációs rendszer fut (Android: 5.0 és újabb, iOS: 12.0 és újabb).
Azoknak a vállalkozóknak, akik ezt a megoldást választják, szerződést kell kötniük a szolgáltatás használatára, amit személyes találkozók és „papírozás” nélkül, online megoldhatnak, mindössze néhány kattintással. A következő lépés az, hogy el kell végezniük a SimplePay kereskedői fiókregisztrációt az alkalmazásban.
A SimpleBusiness bankfüggetlen szolgáltatás, vagyis bármely banknál vezetett számlával igénybe vehető, az applikáción keresztül végrehajtott tranzakciók a szerződéskötés során megadott bankszámlára kerülnek jóváírásra. Az alkalmazás kezelőfelületén négy elektronikus fizetési mód közül választhat a felhasználó: QR-kódos fizetés bankkártyával, linkes fizetés bankkártyával, QR-kódos fizetés utalással, linkes fizetés utalással. A QR-kódos megoldások gördülékeny fizetési folyamatot biztosítanak, a linkes fizetési opciók egyik legnagyobb előnye pedig az, hogy bárhonnan kényelmes fizetést biztosít, így nem feltétlenül kell egy légtérben tartózkodni a vásárlóval.
Így működik az elektronikus fizetés négy változata a SimpleBusiness applikációban:
Az alkalmazás az alábbi tranzakciótípusok kezdeményezését teszi lehetővé, a bankkártyás vásárlás mellett az azonnali fizetési rendszerre épülő átutalási megoldások is elérhetőek.
A folyamat minden esetben az adatok (az összeg) rögzítésével indul a kezelőfelületen.
QR-kódos fizetés bankkártyával
A tranzakció indításakor megjelenik a képernyőn egy QR-kód, amit a vásárló a Simple alkalmazásban olvashat be és hagyhat jóvá.
Linkes fizetés bankkártyával
A tranzakció indításakor létrejön a fizetési link, amit a felhasználó a mobilon elérhető alkalmazások (e-mail, Facebook, Instagram, Skype stb.) segítségével küldhet el a vásárlónak. A vevő a linkre kattintva a SimplePay fizetési oldalra kerül, ahol többféle módon, a kártyaadatok megadásával vagy Simple fiókkal is fizethet.
QR-kódos fizetés utalással
A tranzakció indításakor megjelenik a képernyőn egy QR-kód, amit a vásárló a mobilbanki alkalmazásában (jelenleg az OTP SmartBank esetében érhető el a funkció) olvashat be és hagyhat jóvá.
Linkes fizetés utalással
A tranzakció indításakor létrejön a fizetési link, amit a felhasználó a telefonon elérhető alkalmazások segítségével küldhet el a vásárlónak. A vásárló a linkre kattintva a SimplePay fizetési oldalra kerül, ahol a jelenleg elérhető módokon (QR-kódos utalás, vagy netbankból az adatok manuális rögzítésével) hajthatja végre a tranzakciót. A linkes bankkártyás fizetéshez hasonlóan, ennél az opciónál sem szükséges a kereskedőnek és a vásárlónak egy helyen tartózkodnia, bárhonnan kényelmesen fizethető az összeg.
Gyorsaság, megbízhatóság
A tranzakciók azonnal teljesülnek, a műveleteket a vállalkozók az applikációban, illetve a SimplePay admin felületén követhetik nyomon, a fizetések teljesüléséről azonnali visszajelzést kapnak. A mobilalkalmazásban, számlatörténetben, fizetési felületen a vevők is ellenőrizhetik, lementhetik a tranzakciók adatait. Az Ügyfélszolgálat 0-24 órában a felhasználók rendelkezésére áll.
Átlátható költségek, kiszámítható díjak
Az egyszeri csatlakozási díj 2020. szeptember végéig 19 000 Ft helyett mindössze 9 900 Ft (az árak az áfát nem tartalmazzák). Havi díj, illetve forgalmi elvárás nincs. Az átutalásos vagy bankkártyás tranzakciók után számolnak fel százalékos arányú kereskedői díjat. A SimpleBusiness így ideális megoldás lehet azoknak a kereskedőknek, akiknek a POS terminál üzemeltetése jelentős anyagi terhet jelentene.