Újra mer hitelben gondolkodni a magyar

A hitelfelvételi kedv lassulása 2016 elejére egyértelműen megállt – derül ki a Cofidis legfrissebb Hitel Monitor kutatásából. A felmérési eredmények szerint jelenleg a felnőtt lakosság közel fele hiteltörlesztő, 5 százalékponttal többen, mint az előző negyedévben, azaz jelentősen nőtt a pénzintézetekhez folyamodók száma.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép:flickr

A hitelfelvételi kedvet illetően Az MNB legutóbb publikált, szeptemberi adatai még stagnálást mutatnak, a Cofidis Hitel Monitor legfrissebb kutatásának eredményei szerint már lassú, de érzékelhető emelkedés tapasztalható. 2015 ősze óta a korábbinál sokkal többen tekintenek a hitelekre lehetőségként, és nem kényszerként: az emberek több mint fele érzi úgy, hogy a pénzintézetek ilyen típusú szolgáltatásai esélyt teremtenek nagyobb léptékű, nehezebben elérhető célok megvalósításához. Emellett a magyarok több mint 60 százaléka gondolja úgy, hogy váratlan kiadások fellépésekor megoldást jelenthet a külső anyagi segítség.

A hitelcélok közül a lakásfelújítás az egyik legfontosabb, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a kifejezetten költségigényes munkálatokat a lakosság harmada rendszeresen, 5 évente elvégzi. „A lakásfelújítók több mint harmada vesz igénybe hitelt a munkálatok megkezdése előtt, ebből a személyi kölcsönök aránya 14 százalék. A növekedés egyértelmű jele, hogy közel kétszer annyian terveznek személyi kölcsönt felvenni az előttünk álló két évben e célból, mint ahányan igénybe vették az elmúlt két évben” –mondta el Holló Bence, a Cofidis Magyarországi fióktelepének ügyvezetője.

A lakásfelújítás legtöbbeknél a festést/tapétázást jelenti, de ez általában valamilyen más felújítási munkálattal összefüggésben kerül, önmagában csak a lakásfelújítók hatoda végzett festést. Az esetek felében a leggyakoribb felújítási munkálat a fürdőszoba-felújítás, közel fele burkolatcsere, valamint a nyílászárók cseréje.

Egy átlagos lakásfelújítás a megkérdezettek válaszai alapján közel 800 ezer forintba kerül, ehhez átlagosan több mint 600 ezer forintot igényelnek azok, akik külső anyagi segítséget vesznek igénybe a finanszírozáshoz. Sokan vannak természetesen olyanok is, akik teljesen önerőből, korábban félretett pénzből vagy az aktuális havi jövedelemből fedezik a kiadásokat.

Regionálisan is mutatkoznak eltérések, míg Nyugat-Magyarországon átlagosan 800 ezer forint fölött költenek lakásfelújításra, addig Kelet-Magyarországon ez az összeg 100 ezer forinttal kevesebb. A részletesebb kimutatásból az is kiderül, hogy a legkevesebb pénzt Észak-Magyarországon költik a felújítási munkálatokra, ezzel szemben a Közép-Dunántúlon majdnem a háromszorosát használják lakásfelújítási célokra.

Tízből kilenc magyarnak egy fillér félretett pénze sincs
A magyar banki ügyfél még mindig nem tudatosan válogat a szolgáltatások közül, és messze még a digitális átállás. A magyar lakosság kilencven százalékának egy fillér megtakarítása sincs – derül ki a Deloitte-Scale BankIndex kutatás legfrissebb kiadásából.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo