A 19 országot, köztük a magyar piacot felölelő kutatás az outsourcingot igénybe vevő és az azt szolgáltató vállalatok meglátásait és előrejelzéseit tükrözi.
Új modellek születtek
Az elemzés szerint az outsourcing villámgyors elterjedése tükrözi a piaci átalakulásokat, hiszen a hagyományos modelleket felváltották a multisourcing, a vegyesvállalatok és a 'best of breed' - az iparág legkiválóbb gyakorlatát követő - megoldások. A kapcsolatok kiterjedt hálózatának kezelése ugyanis nagyobb átláthatóságot, jobb kommunikációt, nagyobb bizalmat és teljes kölcsönösséget kíván.
Az ügyfelek és a szolgáltatók igényei és elvárásai közötti eltérések vannak, az ügyfelek 87 százaléka úgy véli, a kiszervezés teljesíti az eredeti üzleti tervben vázolt elvárásokat. Az outsourcingot olyannyira üzleti gyakorlatuk elengedhetetlen részének tekintik, hogy 91 százalékuk - még ha nem is volt teljesen elégedett - ismét igénybe fogja venni. Az ügyfelek negyede úgy véli a több szállító-szolgáltató igénybevétele hatékonyabb, mintha kevesebb szállítóval-szolgáltatóval dolgoztatnak - a szolgáltatóknak csak 10 százaléka vélekedett így.
Magyarország az ötödik az IT szolgáltatás kiszervezése kapcsán rangsorolt célországok között. S bár az is tény, hogy az ország az outsourcing terén egyre vonzóbbá válik, a gyártás területén az elmúlt években a magas bérek miatt veszített vonzerejéből.
Munkaerő és infrastruktúra
Az outsourcing területén az ország fő vonzerejét a jól képzett munkaerő, a jó infrastrukturális viszonyok, az alacsony országkockázat és nem utolsósorban az európai kulturális környezetbe való beágyazottság adja. Az ügyfelek és a szolgáltatók kapcsolata tekintetében Magyarország úgy tűnik, hogy illeszkedik a nemzetközi irányvonalhoz. A magyar kiszervezések kapcsán is elmondható az, hogy az ügyfelek és a szolgáltatók hosszú távú, kölcsönösen előnyös partnerségi viszony kialakítására törekszenek és nem céljuk a rövid távú haszonmaximalizálás - tartalmazza az elemzés.
Az informatika még mindig domináns részét képezi az outsourcing tevékenységnek, az alkalmazások köre fokozatosan kiterjed az eredetileg stratégiai fontosságúnak tartott területekre, úgymint az alaptermék vagy szolgáltatás gyártására-nyújtására, és a kutatás-fejlesztés (K+F) tevékenységre. Mindkét terület komoly növekedés előtt áll az elkövetkező öt évben.
Az elemzés szerint az outsourcing kiterjesztése az innovációra és a K+F tevékenységre különösen a média, a telekommunikáció és informatikai szektorokban figyelhető meg. Ez a kiemelten erős versenyhelyzeti nyomásnak tudható be, melynek következtében ezeknek a vállalatoknak minden lehetséges új elképzelést és bevételi forrást szükséges kiaknázniuk.