Új modellek

Az erőforrás-kihelyezés, tevékenységkiszervezés (outsourcing) továbbra is népszerű lesz a vállalatok körében - derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) globális outsourcing felméréséből.

A 19 országot, köztük a magyar piacot felölelő kutatás az outsourcingot igénybe vevő és az azt szolgáltató vállalatok meglátásait és előrejelzéseit tükrözi.

Új modellek születtek

Az elemzés szerint az outsourcing villámgyors elterjedése tükrözi a piaci átalakulásokat, hiszen a hagyományos modelleket felváltották a multisourcing, a vegyesvállalatok és a 'best of breed' - az iparág legkiválóbb gyakorlatát követő - megoldások. A kapcsolatok kiterjedt hálózatának kezelése ugyanis nagyobb átláthatóságot, jobb kommunikációt, nagyobb bizalmat és teljes kölcsönösséget kíván.

Az ügyfelek és a szolgáltatók igényei és elvárásai közötti eltérések vannak, az ügyfelek 87 százaléka úgy véli, a kiszervezés teljesíti az eredeti üzleti tervben vázolt elvárásokat. Az outsourcingot olyannyira üzleti gyakorlatuk elengedhetetlen részének tekintik, hogy 91 százalékuk - még ha nem is volt teljesen elégedett - ismét igénybe fogja venni. Az ügyfelek negyede úgy véli a több szállító-szolgáltató igénybevétele hatékonyabb, mintha kevesebb szállítóval-szolgáltatóval dolgoztatnak - a szolgáltatóknak csak 10 százaléka vélekedett így.

Magyarország az ötödik az IT szolgáltatás kiszervezése kapcsán rangsorolt célországok között. S bár az is tény, hogy az ország az outsourcing terén egyre vonzóbbá válik, a gyártás területén az elmúlt években a magas bérek miatt veszített vonzerejéből.

Munkaerő és infrastruktúra

Az outsourcing területén az ország fő vonzerejét a jól képzett munkaerő, a jó infrastrukturális viszonyok, az alacsony országkockázat és nem utolsósorban az európai kulturális környezetbe való beágyazottság adja. Az ügyfelek és a szolgáltatók kapcsolata tekintetében Magyarország úgy tűnik, hogy illeszkedik a nemzetközi irányvonalhoz. A magyar kiszervezések kapcsán is elmondható az, hogy az ügyfelek és a szolgáltatók hosszú távú, kölcsönösen előnyös partnerségi viszony kialakítására törekszenek és nem céljuk a rövid távú haszonmaximalizálás - tartalmazza az elemzés.

Az informatika még mindig domináns részét képezi az outsourcing tevékenységnek, az alkalmazások köre fokozatosan kiterjed az eredetileg stratégiai fontosságúnak tartott területekre, úgymint az alaptermék vagy szolgáltatás gyártására-nyújtására, és a kutatás-fejlesztés (K+F) tevékenységre. Mindkét terület komoly növekedés előtt áll az elkövetkező öt évben.

Az elemzés szerint az outsourcing kiterjesztése az innovációra és a K+F tevékenységre különösen a média, a telekommunikáció és informatikai szektorokban figyelhető meg. Ez a kiemelten erős versenyhelyzeti nyomásnak tudható be, melynek következtében ezeknek a vállalatoknak minden lehetséges új elképzelést és bevételi forrást szükséges kiaknázniuk.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo