Tovább növelték forgalmukat a hipermarketek. Erősödik a nagy diszkontok pozíciója

A hipermarketek forgalma 70 százalék körüli mértékben növekedett idén az első hét hónapban, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ezzel a hipermarketek éves forgalma megközelíti a 200 milliárd forintot. A legnagyobb eladóterű bolttípus 2000 júliusában már 14 százalékkal részesedik a napi fogyasztási cikkek forgalmából, a múlt év júliusi 8 százalékkal szemben. A hipermarketek idei első hét hónapi átlagos forgalmi részesedése 12 százalék, a tavalyi első hét hónap 8 százalékával szemben. Többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlege.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szupermarketek piaci részesedése az 1999 első hét hónapjában mért 17 százaléka változatlan maradt az idei hasonló időszakban.
A nagy diszkontok hét havi átlaga 21 százalék, ami érzékelhető javulás a múlt év január–júliushoz képest.
A nagykereskedelem a tavalyi első hét hónap 8 százalékához képest az ezévi hasonló időszakban 7 százalékot ér el.
A kis vegyesboltok ugyanebben az időszakban továbbra is tartják 29 százalékos részesedésüket.
A kis diszkontok pozíciója a tavaly január–júliusi 8 százalék után idén némileg romlott, és 6 százaléknál tart.

Az utcai és piaci árusok részesedése a napi fogyasztási cikkek forgalmából 2 százalékkal stagnál. Ugyanakkor az egyéb beszerzési források súlya 8 százalékról 6-ra csökkent. Ez a koncentrálódás mellett azt is jelzi, hogy a szervezett bolti kereskedelem egyre nagyobb teret hódít.

Az adatokat a GfK Piackutató Intézetének ConsumerScan részlege a 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló 2000 háztartás heti vásárlási jelentése alapján tárja fel.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo