Szijjártó Péter úgy fogalmazott: a koronavírus-járvány hatására új világgazdasági korszak indult, amely nagy versennyel kezdődött. A kormány célja az, hogy a világjárvány miatt létrejövő piaci réseket minél több magyar vállalat tudja kihasználni, be tudjanak törni ezekbe az üres piaci pozíciókba - tette hozzá.
Úgy fogalmazott: új dimenziót jelent a magyar gazdaságban, hogy már a legkisebb magyar családi vállalkozások közül is egyre többen érnek el nemzetközi sikereket, törnek be a külföldi piacokra.
Ehhez azonban kemény munkára van szükség, márkát kell építeni külföldön, digitális felületeket kell fejleszteni, és el kell jutni a leendő vevőkhöz is – emelte ki a külgazdasági és külügyminiszter.
Rámutatott: a sikerre ott van a legnagyobb lehetőség ahol a magyarok speciálist, egyedit tudnak előállítani. Szijjártó Péter ilyen területnek nevezte az élelmiszerek csomagolásához kapcsolódó gépek előállítását, gyártását, szervizelését, fenntartását, ami egy olyan speciális ágazat, amelyben Európában is csak néhány szereplő van.
Hogy teljesített a magyar külkereskedelem?
Augusztusban az export euróban kifejezett értéke 2,2 százalékkal, az importé 5,3 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. Az áruforgalmi mérleg egyenlege 257 millió euróval javult, 272 millió euró exporttöbbletet mutatott - jelentette második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal.
A forint árfolyama az euróhoz mérten 6,7, a dollárral szemben 0,4 százalékkal gyengült. A külkereskedelmi termékforgalom forintban mért árszínvonala behozatalban 1,2, kivitelben 3,1 százalékkal nőtt az előző év azonos hónapjához viszonyítva. A cserearány 1,9 százalékkal javult.
Az év első nyolc hónapjában az export 9,5 százalékkal, az import 9,2 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, a 2,525 milliárd euró exporttöbblet 525 millió euróval alacsonyabb, mint a tavalyi év azonos időszakában volt.